måndag 29 mars 2010

Söndagens marknad.

I går, söndag, stod jag på påskmarknad i Torpa bygdegård. Det var som vanligt supertrevligt att vara där, omgiven av underbara människor!!
 De små påskarrangemangen! De är arrangerade på gamla fina pressglas. Äggskalen är från riktiga ägg, värpta av Hedemorahöns i Kvicksund.
Jag fick en hel del sålt! Jättekul!! Mina påsk-vintage-ägg sålde slut i ett nafs! Servettringarna var omtyckta och sålde mycket bra! Mina trådhjärtan som var kvar sedan julmarknaden blev det inte många kvar av alls! Potatisstickorna gick det åt en del av också! Jättekul!! Nästa gång är det loppis och växtmarknad... kan nog inte hålla mig borta då heller!
 Här ser man en del av mina alster, servettringar, rosor i vit lera, potatisstickor, trådhjärtan, i hörnet syns några av mina vintage-ägg.
 Va, bara ett ägg... det blev ju tvillingar!
Fick med mig en påse ljuvliga bullar från underbara Elina i Himmelsberga...tog med mig den till jobbet i dag. De gjorde succé!!! Jag är inte ett dugg förvånad! Jag gissar att Elina har fått nya kunder nu... Elinas fina döttrar var med och hjälpte mamma... de är helt underbara! Så himla gulliga och hjälpsamma, precis som sin mamma!
Jag handlade lite också... en underbar kyckling i tovad ull!!
 Visst är det helt underbart ullägget med den lilla kycklingen i?!
Ett vackert vitmålad träbricka med rosor på...den får ni se nästa gång, vill vänta på dagsljus när jag ska fota den så att bilden kommer att göra den rättvisa!

På väg hem från Torpa stannade vi till hos Päivi och Rickard på en fikapaus. Alltid lika trevligt! De har gjort klart det sista rummet i tillbyggnaden. Blev jättefint! De är så otroligt duktiga!! Nu är det "bara" att riva det gamla sovrummet, isolera ett par väggar och bygga om köket!! Mycket jobb, men det kommer att bli så himla fint!

Kram, Marita

11 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden:) det är så att man rodnar, ja visst har vi det trevligt i vår lilla bygdegård, roligt att folk börjar hitta hit också.. Grattis till dig som handla den tovade kycklingen Elin är så duktig på att tova, jag fick med med en tehuva+ en tovad kudde. Kul då ses vi snart igen, så ha det så gott tills dess kram Elina

    SvaraRadera
  2. Jo.. små söta kycklingar på fat pryder mitt köksbord tack snälla...// Elina

    SvaraRadera
  3. Åh, du hade så mycket fint! Vad pysslig du är! Jag kände mig så dum, tänk att jag hade glömt bort marknaden! Tur att Susanne påminde oss, men det tråkiga var att jag inte hade med mig så mycket kontanter. Men jag är jätteglad för äggen, de pryder sin plats här hemma. Goda bullar fick vi med oss hem till söndagsfikat och färska ägg handlade vi också.
    Ha nu en fin påskvecka!
    Kram,Carina

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till försäljningen! Det måste kännas riktigt bra att bli uppskattad på det viset! Er marknad låter trevlig.
    Gratulerar även till en fantastisk viktnedgång!Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att din marknadsförsäljning blev så lyckad. påskgrupperna var väldigt söta! Ett stort grattis till din stora viktnedgång. Vågar knappt ställa mig på vågen, går alltid upp i vikt när det är stressigt omkring mig.

    Vill önska dig en underbar påsk för nu drar jag till Blåkulla, hihi!

    kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  6. Oj va roligt när det blir lite sålt !
    De är så söta de där små grässkålarna !!
    Ha en fin påsk nu !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  7. oo men titta så mycket fint. Vad roligt!!
    Ja, tidning måste du läsa, den var riktigt bra och inspirerande.
    Tack för din snälla kommentar om mitt hår. Jag trivs riktigt bra i den nya färgen.

    Glad påsk!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Åh va mysigt med påskmarknad! Så fina påskbilder du visar! Ha en härlig påskhelg! Kram :)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du fick så mycket sålt på marknaden ni hade i Torpa.
    Vad duktig du är som gått ned så mycket i vikt. Jag förstår att livet känns lättare.
    Jag önskar dig och din familj en Glad Påsk!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Hej!!

    Jag vill önska dig en GLAD PÅSK!!
    Hoppas att du får en jätte fin helg, med mycket god mat och mycket, mycket påskgodis :)

    Kram Sandra/Interiörboden

    SvaraRadera
  11. Men jisses så mycket fin fina pyssel och så roligt att du har fått sälja en hel del. Härligt att få börja träna igen, lycka till!!
    Kram Hanna

    SvaraRadera