torsdag 11 mars 2010

Vi städar

Vet ni, jag tycker verkligen inte om att städa!! När barnen var små då städade man ju utan att fundera så mycket på om det var kul eller inte...men nu, nu funderar jag verkligen på hur roligt det här är egentligen! Alltså, jag fullkomligt älskar att ha städat och fint omkring mig! Tycker det är underbart när hemmet skiner av renhet...men att göra det så skinande rent är suuupertrist!!! Men nu har jag inget val. I morgon när jag kommer hem från jobbet står det två underbart trevliga vänner utanför och väntar. Det är två härliga tjejer som jobbar som assistenter på Ekeskolan som har blivit våra vänner, ska ta en shoppingdag i Eskilstuna i morgon och självklart måste de stanna till hos oss på en bit mat! Herregud, det är ju inte så jätteofta vi ses direkt! Ska bli sååå himla roligt! De är precis så där underbart tokiga, det blir alltid en massa skratt när vi träffas!!

Som om inte det var nog kommer Linda hem i morgon! Nu är det ett tag sedan vi sågs, hon var ju kvar i Örebro förra helgen. Då var de ju och tittade på Melodifestivalen andra chansen. Ja, jag är avundsjuk!!

På lördag kommer Päivi och Rickard, våra underbara vänner över på en bit mat och massor av umgänge! Vilken härlig helg vi har framför oss!! Vi kommer att omge oss av bara en hel massa underbara människor!! Härligt!

Nähä, så här blir inte städningen klar inte! Nu får jag sätta fart igen så att jag får lägga mig innan midnatt!
kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Idag har du städat och fint, så härligt. Här är det förfall, så fort det blir bösigt! Har haft influensa i 1 vecka nu, inte kul alls. Du har en rolig helg framför dig, hoppas du får mycket skoj.
    Ha en toppenhelg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Nä, se städa är inte kul, har aldrig varit det och kommer heller aldrig att bli det! Det är inte ens kul när det är över. Då har man ju bara slösat bort en massa tid och in ramlar en nergeggad hund el likn......men njut att ditt fina hem! Man måste väl städa ibland, trots allt. Puuhh.
    Trevlig helg
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Så tycker jag också! Men det blir så fint och så känner man sig nöjd! Men tyvärr, är det aldrig långvarigt, då dom övriga i familjen inte är så ordningsamma. Det brukar ta en timme ungefär, så är allt huller om buller. Och alla dessa timmar man lägger ner! Pust!
    Ha nu en trevlig helg i vänners lag!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Ja, det är härligt när det väl är städat. En underbar känsla faktiskt.

    Kram Lisa

    SvaraRadera