lördag 20 mars 2010

En skapande helg!

Såg ni på Let´s Dance igår? Vi kikade på det...det var väl för väl att Willy åkte ut! Tycker visserligen att han är charmig och att han har kämpat på bra, men jag vill ju att Claudia ska vinna! Tycker hon är helt fantastisk!

I helgen är det bråda dagar med att producera alster som ska stå till försäljning på påskmarknaden i Torpa bygdegård söndagen den 28 mars! Igår kväll provade jag att göra rosor i lera, de blev riktigt fina så de får följa med nästa söndag. Idag håller jag på att sy kuddfodral som kanske ska få följa med... har inte bestämt mig ännu. En av dem ska jag ge till mitt yngsta barnbarn Melker, den har jag gjort enbart till honom. Kommer att bli jättefin i hans rum. Hade tänkt att jag ska hinna göra lite fina ägg att ta med mig... har inte börjat med dem ännu, men de tar form i mitt huvud. Det är ju oftast det som tar längst tid, att komma på vad och hur man ska göra. I alla fall är det så för mig! Så ska jag ju så en massa gräs och dekorera till påsken, hoppas det hinner växa upp bara! Inser att jag är lite sen... Nåja, det ska nog gå bra!

Ikväll blir det till att titta på Körslaget på TV. Har inte riktigt klart för mig vilka det är som ska leda körerna, så det blir spännande att se.

Nu är det dags att steka på fiskfileérna till dagens middag!
I morgon kan det hända att jag visar mina alster för er... om jag tycker att de duger.
kram, Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar