lördag 6 mars 2010

Nu är det bevisat!!

Jag har börjat bli gammal!! Maken och jag var fram till köpcentret Tuna Park idag, slank in hos optikern för att kolla på lite bågar...skulle ju behöva nya glasögon. Jag hittade två bågar som jag blev helt såld på...hade världens tur att de hade tid med en ordentlig synundersökning direkt...det var då jag fick klart för mig att ålder har tagit mig i ett stadigt grepp!!! Håll i er nu så att ni inte ramlar av stolen! Jag måste ha progressiva glasögon!! Hrmf!! Jag som är så ung!! Ja, så det var ju bara till att beställa ett par glasögon på en gång, när jag ändå var där. Då kom nästa chock!! De var rackarns så dyra!! Jag får punga ut med 10 300 kr!!! Fy vad det är dyrt att se som en kratta!!

Vi passade på att svänga förbi Pingstkyrkans loppis innan vi åkte till Tuna Park, men där hittade vi inte något särskilt. Det blev lite smågrejer bara...

I förmiddags fick vi veta något riktigt tråkigt... det gjorde och gör så ont att tänka på... våra underbara vänner som försöker bli gravida fick ett ägg insatt för några veckor sedan, det skulle vara dags för gravtest i morgon...men det blir inte aktuellt. I veckan blev det en blödning och ägget ville inte stanna kvar. Varför kan de inte få sin efterlängtade baby? Vilken högre makt är det som hela tiden ställer till det för dem? Jag kan inte föreställa mig bättre föräldrar än just dem...jag skulle utan tvekan anförtro dem mina egna barn. Det gör verkligen ont!
kram, Marita

4 kommentarer:

  1. tack är det ända jag kommer på att säga just nu men du vet att det finns mer inom mej.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ååå så tråkigt...
    Inget vidare alltså. Hoppas att det går vägen för dom.
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Men jisses så dyrt för ETT par glasögon. Vi har glasögon och linser i hela familjen så jag vet att det kostar och att det är ett måste. Tråkigt för era vänner, ibland förstår man inte vad som händer, hoppas att de hittar en ny väg till att bli en liten familj.
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Men oj det var dyra glasögon, har du kollat hos synoptik? Dem brukar vara billigare. Hm, ibland kan kroppen verkligen spela en ett spratt, men kanske var något som inte stämde och kroppen sa ifrån :( Hoppas på att det går vägen.
    ha det gott, kram

    SvaraRadera