tisdag 9 mars 2010

Samma sak dag efter dag...

Man bara jobbar och jobbar, kommer hem, äter en bit mat, tvättar och slöar i soffan. Dagarna och kvällarna går i samma lunk. Men inte i dag...nu fick det vara dags att göra något socialt och trevligt. Så vi hoppade in i bilen och tog oss en sväng till Päivi. Hennes Rickard var och dök så vi fick rå om henne alldeles för oss själva! Tusan vad trevligt det var!! Att det ska vara så himla svårt att komma iväg lite oftare! Tack Päivi för en trevlig kväll!
Kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Visst är det så Marita. Dagarna går i ett och man glömmer förgylla vardagen. Jag undrar ibland om vi inte skulle må bättre av att dela vardagen med andra. Vi brukar ibland hämta våra vänners barn från dagis, laga middag och fixa för vännerna när de kommer hem. Så gör även de för oss.
    Enkelt och hemskt skönt efter en jobbig arbetsdag.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  2. Jaa, vissa dagar manar verkligen till eftertanke.....!
    Kul att ni verkligen gjorde något! Och hade trevligt, det är sånt som förgyller vardagen.
    Ibland är man lite tveksam till att bara ramla in hos någon man känner, men jag tror att de flesta blir väldigt glada, det är liksom sånt som behövs!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det lätt att det rullar på i samma spår hela tiden, men det är skönt när helgen kommer! Ha en bra dag vännen o Tack för fina ord inne hos mig! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vet du? Jag kom just på en alla tiders idé. En idé så praktisk och alldeles briljant att jag nästan förtjänar ett pris av något slag (förslagsvis en bakelse eller en vacker skål med söta blommor på).

    Vi ber våra män att putsa fönstren. Nu är det männens tur! Det passar mig toppen, för jag vill faktiskt sola ansiktet i solen en stund.

    Visst är jag smart?
    Moahahahahaaa. =)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Kikar in o Tackar för titten, Hoppas att du får en Trevlig Dag! Torsdagskramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  6. tack själv vännen. Det var så bra att ni kom så jag kunde slita mej från allt pysslande med "nya" huset.

    SvaraRadera