torsdag 31 december 2009

2009

Vad har hänt under 2009? När man sätter sig och funderar så inser man ju att det händer en del under ett år.... Sonen Micke flyttade hemifrån, nu har han även fått sig en sambo... Dottern Jenni fick sitt tredje barn - en underbar liten kille som heter Melker... Matsalen blev till - änligen!... Jag har pysslat och sålt mitt pyssel på julmarknad för första gången i mitt liv - superkul!!! Jag tog mod till mig och bad min läkare om hjälp att bli av med övervikten... Maken fick en ny tjänst på jobbet... jag blev ordförande i REV... Våra vänner Päivi och Rickard gifte sig och vi fick vara bröllopsvittnen... Jag har kommit igång med mitt bloggande och där funnit många underbara bloggvänner!! Det går nog att fortsätta en lång lång stund om man ska dra sig till minnes allt som skett under året. Nåväl, jag tycker i alla fall att det har varit ett bra år.

Nu ser jag fram emot ytterligare ett bra år. Jag önskar att våra underbara vänner Päivi och Rickard får sitt efterlängtade barn... att deras tillbyggnad på huset blir precis så bra som de hoppas. Jag önskar att vi kan lyckas prioritera vår tid bättre så att vi får mer tid över för våra vänner. Jag ser fram emot min operation och att den ska gå bra. Jag vill få mer tid över till våra underbara barnbarn. Sovrummet ska snyggas till med ny färg på väggarna och lite annat smått o gott - återkommer om det! Så har jag något annat underbart att se fram emot... maken gav mig en underbar julklapp - en resa till Paris för oss två!!! Ikväll ska vi gå igenom våra almanackor för att planera när vi ska åka!!! Ett riktigt kärt nöje!

Hur ska vår kväll se ut?? Det återkommer jag med senare under dagen...
Goa kramar till er alla!! För er som inte tittar in till mig mer idag vill jag önska ett riktigt Gott Nytt År!!

2 kommentarer:

  1. Vilken julklapp, det var en snäll man. Paris kommer bli kul, ta med kameran och visa oss. Tack för att du är en fin bloggvän, jag blir så glad för dina hälsningar.
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR
    Stor kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej och tack:)..Vilken present..Paris..hur kul som helst..och romantiskt... vilket år du haft...mycket roligt..jag har väl oxå haft en del roligt..men tyvärr mycket sorgligt också..men livet är ju så där..upp och ner...vad bra att du tagit tag i den där operationen..antar att det är en sån som min jobbarkompis gjorde nu i början av dec.
    önskar dej en gott nytt år..kram..pia

    SvaraRadera