måndag 14 december 2009

Gräsänka

Så är man gräsänka ikväll igen.... men det är verkligen inte synd om mig! Jag tycker att det är helt ok att älsklingen blir borta på jobb någon natt ibland. Ganska skönt att vara ensam ibland, i alla fall när jag vet att han snart kommer hem igen! Vad gör man då en ensam skön kväll?? Jo, tar med sig jobb hem och sitter och jobbar mest hela kvällen! Suck!! Skulle behöva ägna mig åt julerier i stället. Behöver ställa fram mitt fina Rolf Berg hus med tomtar, hästar, grisar och katt till. Skulle behöva ställa fram julkrubban som jag har vuxit upp tillsammans med, tack snälla mamma som gav mig den! Granen ska fram, pyntas fin, resten av tomtarna skulle behöva inta sina platser lite här och där... nåväl, det ska jag nog hinna med!

Den här veckan behöver jag åka till Slottsboden och köpa en underbar ljusstake! Jag har haft en beställning på en sådan på gång i några veckor nu, men har inte fått iväg betalningen och då kommer heller inget paket, såklart! Men så fick jag nys om att det kan finnas någon kvar till mig i Slottsboden.... måste åka dit, helst utan maken - han svimmar när han får se prislappen så det är bäst jag handlar själv. Allt behöver de inte veta, våra underbara små gubbar!

Julklappsinköpen går verkligen trögt! Har inte lyckats köpa så väldigt många.... har nästan alla kvar att köpa... men det brukar ordna sig! Igår var jag fram en sväng till blomsterhandeln, vilka underbart trevliga priser! Orkidé 69 kr, Amaryllis 20 kr, vackra ljus 3 st för 20 kr, 10 pack rosor 20 kr.... Det blev lite inhandlat.

Nu ska jag jobba en liten stund till!
kram, Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar