söndag 20 december 2009

Oj, oj, oj sååå mycket att göra!

Himmel, snart är det jul och vi har i princip allt kvar att göra!! Idag har John och Linda satt ihop pepparkakshuset, det gick sådär.... ser lika fint ut som dottern Jennis pepparkakshus.... ett rivningsobjekt! Men å andra sidan är det ju ett rivningsobjekt, jag menar man vet ju redan när man bakar det att det snart ska rivas... Bild på skönheten kommer, troligen i morgon.

Jag har tvättat, dammtorkat lite och plockat en del med julpyntet.... men det har inte gått så fort då mitt humör har pendlat mellan ångest och väldig ledsenhet.... känslan att inte räcka till för alla som vill ha eller behöver min tid och uppmärksamhet tar hårt, mycket hårt.

Men jag är ju ledig resten av veckan, nästan - ska jobba hemifrån på onsdag, så jag ska väl hinna... vi har inte köpt julklapparna ännu, inte handlat julmaten ännu - inte ens planerat vad vi ska ha för mat, inte julbakat, inte gjort julgodis ännu...

Näe, vad jag gnäller!! Förlåt mig alla bloggvänner, hur kul är det här inslaget??! Nåvä, i morgon blir det roligare, då får ni se vårt vackra pepparkakshus!!
kram, Marita

1 kommentar:

  1. Men det är lite hysteriskt nu;)
    Jag vill bara önska dig en superskön jul!

    Kram Lisa

    SvaraRadera