onsdag 23 december 2009

Nu kan vi allt börja bocka av...

alla julklappar är inhandlade, vi shoppade tills affärerna stängde igår kväll kl 20!! Pust!! Vi var inte själva i affärerna heller kan jag säga... Jag beundrar alla trevliga expediter som vänligt kämpade på, de måste ju vara helt slut när de kommer hem! Här står alla kassarna i en enda röra i hallen. I kväll blir det till att göra fina paket av allt!
Jag måste få visa mina underbara Rolf Berg tomtar! Jag tycker de är så otroligt fina! Här står de på gottebordet och väntar på att allt julgodis ska komma fram...
En liten detaljbild från vår byrå i hallen. När ändå kameran var framme passade jag på att fota lite här och där.
Ännu ett litet julstilleben. Jag tycker om att skapa små arragemang av olika slag. Det kommer se mycket mysigare ut till kvällen när alla ljusen är tända...
Jaha, så var det ett litet arrangemang igen, i all enkelhet...
Visst är det vackert med frukt! Citrusfrukter gör sig så otroligt bra på bild. Frukterna ligger på en granbukett som Linda hade med sig hem från skolan i Örebro. Pyntat med en liten gulhjärtagirlang. Enkelt och fint.
Lite mer Rolf Berg tomtar.... Ett litet familjefoto kan man nästan säga... fniss! Tomtemor och tomtefar har att göra med alla sina djur.... Ljusslingan strejkade precis när jag skulle fota!!! Suck!
Lite mer foton på familjen tome...
I år får julkrubban stå på byrån i hallen. Krubban har funnits i familjen så länge jag kan minnas. Min snälla mamma gav mig den för några år sedan. Jag uppskattar den verkligen.
Julkrubban med stjärnan som lyser upp deras tillvaro :-)
Det var ett axplock på vårt pyntade hem. Mer ska göras. Granen ska kläs idag, julgotter ska göras och det ska bakas en del. Köttbullarna ska fixas och till kvällen skalar vi all potatis som ska vara till Janssons frestelse och till sillen i morgon, julgröten ska kokas. Sist men inte minst... skinkan ska grilljeras!! Mums!! Den måste man ju provsmaka innan man kryper till sängs med nytvättade lakan... Det känns som jag har kommit ikapp en del. Nu ska det bli roligt att fortsätta med julförberedelserna!!
Julkramar till er alla!!
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar