lördag 26 december 2009

Pepparkaksruckel, julens vackra blommor och lite annat

Köpte en underbar orkidé till julen, visst är den vacker! Nu har fler knoppar slagit ut. Den står i matsalen och förgyller tillvaron.
Ett litet julstillében, tycker det är så roligt att arrangera dem!
Har ni sett en sån underbar amaryllis?? Vilken underbart limegrön botten mot de krispigt vita bladen.... så vackert!
Samma amaryllis i sin helhet. Även den står i matsalen och förgyller vår tillvaro.
Så var det pepparkakshuset....eller ska jag säga pepparkaksrucklet?! Det var så fint ända tills maken skulle flytta över den på en annan bricka... då rasade hela bygget ihop! Maken löste det på sitt sätt, han satte tomten på hustaket och skyller på att tomten var för tung.... fniss!!
Lite mer bilder från julaftonskväll. Här är det mormor, Micke, jag och Linda som öppnar paket. Maken delar ut klappar och tar kort.
Jaha, här sitter vi och väntar på paketutdelningen. Tomten var hem till oss på natten och la alla paket under granen så maken får stå för utdelningen.... nu väntar vi på att han ska komma....
Julkramar, Marita
Jag har varit in på era bloggar, men har inte skrivit några kommentarer ännu... men det kommer!!

3 kommentarer:

  1. Å vad härligt ni verkar ha haft det. Jo du, jag gillar gosaker så det är det som prioriteras först ; ) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra blommor! Ni ser ut att ha haft en underbar helg,härligt!
    Det är tragiskt när unga människor inte längre orkar leva,det ska inte behöva vara så. Unga ska inte behöva dö vare sig det är "självvalt" eller genom andra händelser, det drabbar också så många runt omkring....
    Den vackra kandelabern finns bla att köpa här http://www.gardsromantik.se/ jag köpte en och hade turen att vinna en så jag har två och jag verkligen älskar dem!
    Ha en jättefin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Så vackra blommor du har, och det var kul med tomten på taket. Ja nu är julen slut, men vi har nyårsafton kvar.
    Ha en fin kväll
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera