onsdag 28 oktober 2009

I morgon

I morgon ska jag åka till Västerås och gå på kurs hela dagen. Det ska bli kul! Jag har bara ett litet bekymmer..... jag är tidsoptimist! Mina kollegor och jag ska ta tåget dit... Behöver jag säga mer?? Det är jag som ska lösa ut våra tågbiljetter. Det är jag som brukar komma springade med mobilen tryckt mot munnen ropandes - håll tåget, jag är på gång!!! Ställer er i dörren så att inte tåget kan gå ännu!!! Så rusar jag in på stationen med kortet i högsta beredskap köper biljetter till oss alla och vi kastar oss ombord medan konduktören blänger surt!! Tåget avgår bara några futtiga minuter senare än vad som var tänkt. Det går ju att köra in tiden, bara att gasa på lite!

När jag kommer hem från kursen ska jag hämta upp Linda (om inte John hinner före) hos mormor. De har firat höstlov tillsammans. Det ska bli så härligt att få hem den lilla pratkvarnen igen! Hon är ju så himla gosig!!

Hur går det med mina kurer?? Jotack, ganska bra. Kämpar på med Marabou, de har ju kommit med en ny smak Vinter heter den. Riktigt god faktiskt... smaksatt med julens kryddor!

Just nu är jag på jakt efter någon trevlig julmarknad där jag och kära syrran ska kunna få sälja alla våra fina självproducerade saker. Det verkar inte som det kommer att funka för syrran och mig att stå på Susannes julmarknad i Kungsör den 14-15 november. Trist, men så kan det vara ibland. Nu känns det bara så himla knasigt att inte få sälja nåt alls.

Håll tummarna för mig att jag ska komma upp i tid i morgon bitti och att jag ska komma i tid till tåget!!
kram, Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar