lördag 3 oktober 2009

Middag hos mamma

Idag blev vi bjudna på en släktmiddag. Vi har en längre tid pratat om att ha en middag med härliga husmanskosträtter. Idag blev det av! Gulliga mamma hade gjort hemgjord rotmos, raggmunkar och fläsk, stuvad potatis och isterband. Så här är det; jag ääälskar rotmos - maken och Linda är fullkomligt ointresserade av det. Alla de andra utom jag är helt galna i raggmunk och fläsk - jag tycker verkligen inte om det. Så gulle mamma gjorde alla dessa rätter för att vi alla skulle få det vi tycker är så smaskigt!! Det var så rackarns gott!! Jag ska få rotmosrester av mamma som jag ska ta med och äta till lunch på jobbet nästa vecka!

Det blev lite shopping idag också. Köpte två jättefina kuddar i brun fuskmocka att ha i sofforna, Bratz docka till Emma som fyller 6 år i morgon (vår egen lilla kanelbulle!), lite fina kläder till Emma och ett par tunikor till mig ( 25 % på hela köpet på Kapp Ahl). Min garderob måste uppdateras lite, allt är sååå slitet och eländigt!

I morgon ska vi på kalas!

Kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig middag. Och vad kul med lite nytt, både till hemmet och till dig själv.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Heeej!
    Vet du, en vän till mig har gjort en sån liknande operation för att få hjälp på vägen i kampen mot övervikten.
    Den har hjälpt henne mycket!
    Förstår att det känns som en lång väntan.
    Men det går fort fast det inte känns så nu.
    Ska hålla tummarna att du kanske kan få en tidigare tid=))

    Vilken middag!
    Rotmos är det länge sen jag åt.

    Ha en bra vecka/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ha,ha skönt att höra att vi är flera som älskar inredningstidningar ( jag har hur många som helst ) och flera blir det ju, speciellt nu när julen närmar sig.
    Vilken härlig middag mamman bjöd på.
    Ha en fin vecka.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag kikar in och önskar dig en god natt och en bra start på veckan.

    kram Lisa

    SvaraRadera