lördag 24 oktober 2009

Hummer

Idag blev vi bjudna på middag hos mamma! Underbar köttgryta med rostade potatisar och rotsaker till, mums vad gott! Syrran, Carina med make Owe var också där. Vi ses inte så jätteofta så det är så himla kul när det blir av.

Till kvällsfikat kom vår dotter Jenni med make Micke samt barnen Isac, Tilde, Emma och Melker. De hade varit och bowlat på eftermiddagen. Micke vann och Isac kom tvåa... Jenni kom sist...men man kan ju inte vara bra på allt! :-D

Nu när vi kommit hem igen ska maken bjuda mig på färsk svensk nykokt hummer!!! Ska bli supergott!!! Först ska vi natta Linda och koka upp lite mat till vovven också. Han brukar få nykokt grishjärta till mat, det tycker han är så himla smarrigt!!

Nu är det dags! Nu ska vi mumsa!
Kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Hej Marita!
    Det är så kul att du tittar in hos mig så att jag kommer ihåg att titta in hos dig.
    Grattis i efterskott på namnsdagen!
    Vad härligt att maken bjuder på hummer, det brukar smaka mums.
    Du är förstås hjärtligt välkommen till mig någon dag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för din snälla kommentar hos mig, jag blev jätteglad!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera