fredag 30 oktober 2009

Ni kan slappna av nu!

För alla er som suttit som på nålar, bitit på naglarna, knappt kunnat sova... nu kan ni slappna av! Jag var först på plats av mina kollegor på tågstationen i går morse!! Det ni! Fem minuter i halv åtta stod jag klar för avfärd med biljetten i hand och väntade på de andra... nu fick jag vänta en stund så biljetten la jag i fickan... tåget gick ju inte förräns åtta minuter i åtta. Mina kollegor blev väldigt, och jag menar verkligen VÄLDIGT imponerade!!!
Hemresan höll på att bli hur knasig som helst. Kollega Armi och jag tog en sväng i butikerna innan vi for hem. I god tid gick vi till stationen i Västerås (vi kom dit i god tid för att vi skulle vara säkra på att hitta dit i tid, vi har världens sämsta lokalsinne både Armi och jag. Vi skulle lätt kunna gå vilse i en sandlåda!), köpte lite färdkost (läs godis!), köpte biljetter så skulle vi leta reda på spår 3b.... hur i hela friden skulle vi ta oss dit???? Vi så spåret, men ingen tunnel.... Vi såg tåget komma in, fortfarande ingen tunnel för att ta sig till spåret!! Så av en händelse lyfter jag blicken aningen uppåt, se där!! Man ska gå på en inglasad bro ÖVER spåret för att ta sig till rätt spår!!! Hur skulle vi komma dit?? Vi irrade runt lite, hittade rulltrappan som skulle ta oss dit, rusade fram till trappan ner till spår 3b.... snabbt ut genom dörren fram till tåget och vad sker.... dörrarna stängs!!! Spontant ropar vi båda NEJ!!!!! Vi hittade en knapp på dörren som vi började trycka på som galningar, stirrade på konduktören som stod och småskrattade åt oss!!! Så gick dörrarna upp!! Pust. Vi hann inte mer än in på tåget så började det rulla!!! Såååå snopet det hade varit om vi missat tåget när vi hande kommit till stationen i god tid!!!

kram, Marita

1 kommentar:

  1. Hihi..jag gillar såna här berättelser, känns skönt att vi är fler. Nu kom du både dit och hem, hem var ju på hicken, men med lite tur klarar man sig. Hoppas kursen var bra.
    Önskar dig en mysig Allhelgona
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera