torsdag 15 oktober 2009

LIte pysselbilder

Då är det dags att visa lite utlovade smakprovsbiler... De små virkade stjärnorna ska jag stärka så att man kan hänga upp dem i granen som julpynt... En närbild på en av alla mina rosor som jag har monterat som broscher... himla kul att göra dem faktiskt!
Ytterligare ett axplock av mina broschrosor! Jag är riktigt nöjd med dem faktiskt! Har fått beställning från kollega som vill ha en mörklila att ha på sin blus på hennes födelsedag! Kul tycker jag!


Ännu en bild på rosorna! Här har jag lagt dem i min fina glasklocka som jag fick av min underbara dotter Jenni och hennes härliga familj när jag fyllde år! Medan de väntar på att bli sålda får de pryda min matsal!

Hjärtan i alla möjliga former och med alla möjliga utseenden har jag tillverkat. Alla är unika, det finns ingen som ser likadan ut som någon annan. Det är faktiskt kul att göra dem, får lite ont i mina händer och fingrar bara... men det är det värt! Fler är såklart på gång. En del av dem är lite mer julinspirerade...
Spetshjärtan! Lite pilligt att göra dem, men kul!

Mer hjärtan smyckade med pärlor och spets!

Det här är bara en del av de alster som ska säljas på julmarknaden! Men ärligt talat, vad tycker ni om grejerna? Finns det någon som skulle vilja ha något av det jag gjort eller kommer jag att få ta med mig alla alster tillbaka hem igen efter julmarknaden? Jag är så tacksam om ni vill lämna era åsikter!
kramar, Marita

6 kommentarer:

  1. hjärtan fyllda av spets......FINT!

    SvaraRadera
  2. rosor i klockan.....ska du verkligen sälja dom? Jag är i ett stort behov av dom....känns så faktist! :)

    SvaraRadera
  3. Tack söta rara, vad gullig du är!
    Det är ingen som har kommenterat mina alster så jag började tvivla på om det verkligen finns någon som tycker att de är fina!
    Vi ses på söndag!
    Kram, Marita

    SvaraRadera
  4. Hej Marita!
    Tack för din fina kommentar hos mig idag. Jag var tvungen att skriva av mig eftersom vi lever i en så ålderfixerad värld. (Det är paus i Idol så jag passar på att koppla av lite vid datorn.)
    Vad fina saker du gör!!!
    Det var också så mysigt att läsa om hur du och din man träffades.
    Ha en mysig helg i regnet!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Jag skulle köpa ett gäng spetshjärtan, dom gillade jag extra extra mycket. Så vackert i granen tycker jag, du kanske säljer såna per post också? Jag är urdålig på såna pill-pyssel.
    Ha en fin lördag
    Goa kramen till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig! Det är ju jättefint att ha de där rosorna i glasklockan. Nu måste du göra flera.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera