lördag 27 februari 2010

Det gick väl inte så bra...

Jaha, igår var första dagen som jag skulle äta vanlig riktig mat. Det blev en fläskfilegryta med viltsmak och rostad potatis till, mumsig värre! Maken drack rödvin till, själv tycker jag just nu att vin smakar konstigt...skrämmande då jag alltid har gillat rödvin!! Ja, jag la upp den portionsstorlek jag får äta (varför smutsa ner en tallrik när det räcker med en assiett??!), började så smått att äta, sakta, tuggade väl - efter en liten stund fick jag vansinnigt ont i magen... till toan! Maten ville ut igen, tack och lov bakvägen om jag så säger!! Nytt försök med ännu mindre tugga som tuggades ännu noggrannare - gick inte!! Så det var bara att ge upp! Ingen mer mat för mig inte!! Sedan blev det en hel del besök på toaletten resten av kvällen och natten. Suck!! Men det blir ett nytt försök idag, då blir det apelsinkyckling och ris...hoppas det går bättre. Håll tummarna för mig!!
kram, Marita

8 kommentarer:

  1. Det låter som att du inte har det så lätt. Jag tycker du kämpar på bra.

    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Oj det låter jobbigt det där! Hoppas det går bättre med apelsinkycklingen...guuud vad gott!...jag tror minsann jag börjar dregla, hihi!
    Å tack, vad du är gullig! Visst är det svårt, jag blir liksom aldrig nöjd...men det är väl för mycket skit i hörnen, haha!
    Hoppas det går bra med maten och att du får en bra forts på helgen!

    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Asch, ja, det är nog inte helt lätt. Du får kämpa på långsamt. Men ät inte sparris ännu, bara. Och helst skall nog apelsinen vara filead, hinnan och det vita tillhör onda saker för ömtåliga magar....
    Lycka till önskar
    Agneta!

    SvaraRadera
  4. Oj vad jobbigt när man vill äta och det går inte, kämpa på långsamt självklart.
    Har inte läst allt i tidigare inlägg men har du besvär med magen eller magsjukan?
    Hoppas du kan snart njuta av maten igen.
    Ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  5. Men Marita! Jag håller tummarna för dig och dessutom så tycker jag att du är jätteduktig och en riktig kämpa. Det borgar för framgång vet du!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Men usch så jobbigt! Håller tummarna att du inte får ont igen. Ja lite mat måste du ju få äta!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Åh vad smarrigt det låter! Hoppas som sagt det går bättre idag. Hejja dig!

    Kram M

    SvaraRadera
  8. Hoppas det gick bättre med kycklingen, du är duktig som inte ger dig. Det tar nog ett tag och vänja sig tillbaka med vanlig mat.
    Var rädd om dig
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera