onsdag 10 februari 2010

Gillar läget!

Här har vi en i familjen som definitivt gillar att jag är hemma om dagarna!! Kan man se mer nöjd ut till och med i sömnen?? När maken och jag är på jobbet om dagarna brukar vår härliga hund Dodge vistas i sin rastgård. Han tycker egentligen att det är skönt att vara ute om dagarna, men han är rätt nöjd med att få vara inne med mig också!
 
 
Idag på morgonen har energin stått på topp! Efter min frukost kl 07.00 har jag gått omkring och plockat och plockat och plock..... det är märkligt, men det finns alltid en massa som inte ligger där de ska!! Jag har alltid trott att när man inte har några barn hemma utan det bara är maken och jag - då kan det ju bara inte uppstå en massa plock. Jag menar, vi är ju båda vuxna människor som skulle kunna plocka undan efter oss vart efter...så är det inte hemma hos oss! Det ligger alltid en massa småplock utspritt i hela huset!! Nåväl, nu ser det lite bättre ut på den fronten i alla fall!

Igår la jag på min nya duk på matsalsbordet som jag köpt på rean på ICA Maxi. Det är egentligen en julduk, men jag tycker att man kan ha den framme när som helst! Jag tycker den är så fin, den är en underbar lyster i den!

Nu är det dags att börja fixa med mellanmål nr 1 idag!
kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Duken är ju perfekt, det är ju alla hjärtans dag på söndag. Du har ju en jättefin duk! Och vilken goding, så gott han sover. Ser ut som han ler lite i sömn, han kanske drömmer om våren..
    Ha det gott och var rädd om dig
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej! Ica Maxi har brak-rea ibland, har själv fyndat ett o annat där! Duken är ju fin året om!
    Vilken söt hund ni har! Längtar till på fredag, då ska vi hämta hem en ny familjemedlem, en liten kattunge!

    SvaraRadera