fredag 26 februari 2010

Ingen barnmat här inte!!

Idag börjar jag äta normalt igen. Ja alltså jag kan lägga upp maten på tallriken utan att först köra den i mixern till en enda sörja!! Jag ska få börja tugga på min mat!! Så mycket trevligare det är att äta tex en bit kycklingfilé som ser ut som det också, inte bara en hopmixad hög på tallriken!! Yahooo!!!! Det är ju fortfarande små portioner, men så kommer det ju att vara fortsättningsvis och det är helt ok för jag orkar inte några stora mängder mat numer.

I helgen ska jag baka en vit choklad kladdkaka, det har jag lovat maken! Han höll på att trilla ur soffan när han såg på "Halv åtta hos mig" när de hade gjort en sådan!! Han kunde för sitt liv inte begripa varför jag inte har gjort en sådan för lääääänge sedan!! Fniss! Jag brukar göra vanlig chokladkladdkaka, den gillar dottern och jag. Så nu har jag lovat maken och det är han värd så gullig och omtänksam som han är!!
kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Tugga ordentligt!
    Den nya lilla magen är nog känslig! Det kommer att går bra, härligt att få tugga igen.
    Vichokladkladdkaka låter supergott.
    Ha det gott!
    Agneta!

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig.
    Men inredningstidningarna är kanske kristdemokrater i smyg och vill mata in oss att kärnfamiljen är det enda rätta? Haha, skämt å sido. Det är fredag idag, tjoohooo!
    Ha en mysig kväll!
    Kram madeleine

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det går bra för dig. Jag har köpt den på mitt jobb http://shop.countryhouse.nu/ Jag har 2 vita kvar i web butiken som jag sköter. Vilket fint sminkbord sånt har jag alltid velat ha men inte kommit mig för, å jag bara älskar dina mässings ljusstakar. Kram

    SvaraRadera
  4. God kväll i stugan! Tack snälla du för dina alltid så vänliga ord inne hos mig. Vad skönt för dig att få börja äta lite mera och få tugga ordentligt! Du är såå duktig...Lät väldigt gott med den där chokladkakan! Fniss...Önskar dig en skön helg! Fredagskramar Therese

    SvaraRadera
  5. God Morron vännen! Tackar för titten o önskar dig en skööööön Lördag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för titten hos mej!

    Ja, kladdkaka är inte fy skam och jag brukar också titta på halvåtta hos mej!
    Såg också Leilas program igår - där var jättesmarriga desserter må du tro!!!

    Ha en riktigt skön lördag!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej Marita! Vad skönt för dig att få börja äta lite på en tallrik, njut riktigt ordentligt.
    Vad roligt att du tyckte om sjalarna, de har sålt som smör. Vi är inne på 3:e beställningen. Du får gärna beställa en via mig så skickar jag hem den till dig. maila mig för mer info theres.nordljushome@hotmail.com

    ha en bra helg kram tessan

    SvaraRadera