söndag 28 februari 2010

Bättre med kyckling

Igår blev det kycklingfilé i apelsin och lime sås med bulgur till - det gick mycket bättre!! Magen beslöt att sluta fred med maten och den fick stanna tillräckligt länge, trist bara att den vill ut på natten när man vill sova!! Hur som helst var det supergott!! Receptet hittade maken på Arla.se!!

Idag tvättas det och plockas...tänk vad fort det kan bli rörigt!! Helt otroligt!! I morgon ska Linda åka till Ekeskolan i Örebro igen, John och jag ska jobba. Det var den sportlovsveckan! Den gick fort. Det har varit så mysigt att ha Linda hemma en hel vecka!! Nu ser vi fram emot kommande påsklov!!

Jag är som bekant rätt kass på att fotografera, men jag tänker visa lite bilder i alla fall. De passade jag på att ta här hemma idag medan det var tillräckligt med dagsljus, hade varit toppenbra om jag minskat på ljuskompesationen i kameran...men det blir nog bättre nästa gång!!
Kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Tack för snälla ord..fortsätt fotografera. Man lär sig under tiden.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Kul att du vill vara med i min lila utlottning.
    Visst kan det vara svårt att fota, jag har jätte problem när jag ska fota mina barn dom sitter aldrig still och så blir det suddigt, då är det lättare med saker som inte rör på sig =).
    Ha en bra vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker bilderna blev riktigt bra för en som säger att hon inte kan fotografera. Man lär sig!
    Kul att magen funnit sig till ro, måste vara skönt!
    Agneta!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Hoppas att helgen varit bra. Mums, vad det där lät gott med kycklingen, det måste jag nog pröva. Dina tulpaner ser ljuvliga ut! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Therese

    SvaraRadera