lördag 20 februari 2010

I dag ska jag...

Hu vilket väder jag vaknar till!! Det är -12 grader ute, det snöar och blåser som attans!! Egentligen är ju det ett typiskt stanna-inne-väder...Men jag tänkte ta mig en sväng till Pingstkyrkans loppis och till Maria i Lissboden. Det var en hel evighet sedan jag var hos Maria och hon har ju fått in sååååå mycket fint så nu kan jag inte hålla mig längre! Nu bara måste jag dit och njuta av allt vackert, förhoppningsvis blir det lite shopping där också! Loppisen var det ju inte så länge sedan jag var på, men vad sjutton jag måste ju kolla så att de inte har fått in något som jag bara måste ha!!

Ommöbleringen som skulle ha skett i torsdags blev inte alls av....maken var väl inte helt sugen om jag säger så...han kom hem sent efter en föreläsning direkt efter jobbet. Så när jag kommer hem från min lilla shoppingrunda ska vi flytta möbler....vi, var väl kanske att ta i jag får ju inte lyfta något så det blir maken som flyttar möblerna och jag pekar! Men jag gissar att det är jag som får tömma dem först på innehåll...men det är helt ok!

Igår kom det ett paket från Sandra med webb butiken Interiörboden... jag hade beställt före jul, men med lite strul blev allt väldigt försenat. Det var absolut inte Sandra som strulade, det var jag. Men som sagt igår kom det!!! Min underbart vackra ljusstake kom, lite annat smått och gott var också med. Så fanns där ett paket som jag inte kände till att jag hade beställt...underbara gulliga Sandra hade lagt i en gåva till mig! Är hon inte för underbar!!?? Det var en söt påse med lavendel, en vacker skylt som det står Home på och ett vackert kort!! Tusen tusen tack Sandra vad du är rar! Jag blev så himla glad!!
Nu måste jag allt sätta fart så jag inte missar alla godbitarna på loppisen, ska ju till Lissboden också!! Jag fotade min vackra ljusstake också men bilderna blev inte så bra. Gör nytt försök när jag kommer hem och den har kommit på plats!
kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Hej! Hittade du något på loppisen och i affären?.... Skulle tro det. :)
    Här snöar det också, vi bor ju bara 6 mil från varann så det är väl samma s-t väder.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  2. God kväll vännen! Kikar in o Tackar för titten! Vad roligt med paket på posten....Hoppas att du haft en bra dag! Här har vi haft snöstorm hela dagen så det har blivit mycket brasor i kakelugnarna. Nu väntar melodifestivalen.....Lördagskramar till dig från mig./ Therese

    SvaraRadera
  3. Tack snälla det var skönt att höra att det är ok att skriva om annat. Ja vi får hoppas att han inte behöver åka in igen för denna gången var läskig. Här hoppas jag med på om möblering men jag får tåligt vänta någon vecka till. Kram så länge

    SvaraRadera
  4. Hej hopp...

    Muggarna har jag köpt på Norrgården i Falun, men jag har sett dem på nätet... måste tänka.. Alvas hus kanske det var.. jo så var det... kolla under keramik...

    Jo hon skämtade säker ha ha..

    Pärlhyacinter i rabatten skulle jag nog kunna gå med på men nu har jag ju ingen rabatt så det gick åt skogen.. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera