måndag 8 februari 2010

Invägning första veckan

Klev upp på vågen i morse, idag är det precis en vecka sedan operationen och jag har minskat 5,3 kg! Jag är nöjd över denna utveckling, det känns faktiskt på kroppen att den har ändrats, trots att jag fortfarande är öm och svullen på magen. Jag tycker att mina dubbelhakor har krympt. Så hej o hå! Nu är det bara en vecka kvar på den flytande kosten. Sedan får jag gå över till slät babymat!! Kanske inte så frestande, men jag ser fram emot smaker...
Idag kan inte maken jobba hemifrån så det blir första dagen själv med hunden... ja ja, det får gå. Törs inte ge mig ut på promenader med Dodge då han inte är så himla bra på att gå snyggt i koppel....han vill liksom att det ska gå lite snabbare så han drar gärna... det får inte jag utsätta min mage för så reservplanen om inte John kan komma hem på lunchen och rasta raringen blir att sätta honom på kedja utanför huset någon stund då och då under dagen.
Nu på morgonen åkte Linda till fritids för att där bli hämtad av Örebro taxi för vidare färd till Ekeskolan. Kommande helg ska hon vara kvar i Örebro. Det är verkligen blandade känslor jag har för helger då hon inte kommer hem... jag vet att hon har roligt där...men jag saknar henne. Det blir så tyst i huset utan Linda. Men det är ju bara att vänja sig, om ett par år kommer hon ju att flytta hemifrån till egen bostad.
Nu ska jag försöka övertyga mig själv om att det ska bli helt underbart med ännu en passiv dag.... hu vad det är tråkigt att inte kunna göra så mycket - nästan ingenting alls faktiskt! Inga lyft på fyra veckor.
kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Allt som man är tvingad till att göra är ju inte lika roligt att göra. Du får väl läsa, se på film, titta på alla fåglar eller nåt. Lycka till.
    Kul att det går åt rätt håll för dig.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Sedär det går ju fint framåt för dig.
    Förstår att du inte kan gå ut med vovven ännu.
    Kanske en god film är bra att ägna sig åt idag.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej svejs! Tack för titten...Hoppas att helgen varit bra för dig, trots att du inte kan göra så mycket! Men det är bra med datorn den ger en mycket tid o inspiration när man väl har slagit på den....Eller en god bok eller film kan förnöja dagen! Hoppas att du får en bra dag! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du inte tar ut vovven på promenad! Usch dom kan dra till rejält i kopplet. Nä var rädd om dig!

    Kram Anita

    SvaraRadera