söndag 7 februari 2010

Nu händer det grejer!

Vårt barrum/herrum/gästrum/bibliotek börjar ta form! När sonen flyttade hemifrån fick vi ett rum att få fixa som vi hade lust (inte något praktiskt i första hand!) utan att det ska fylla någon speciell funktion. Vi började med att flytta dörröppning, ta upp fönster mellan det rummet och matsalen (också nytt lyxrum!), nya tapeter och andra gardiner... Sedan flyttades baren in, skåpen där glas och alkohol förvarades fick också följa med... ett par stora fåtöljer hängde med av bara farten... Så har det fått vara några månader samtidigt som vi känt att det vore toppen med ett rum för övernattare... Så då blev det till att hämta hem vår bäddsoffa från min mamma, den hämtade vi förra helgen. Sedan har det liksom fått stått stilla så eftersom jag varit på sjukhuset. Idag har min underbara make flyttat in bokhyllorna och alla böckerna... ställt i ordning bäddsoffan, burit ut möbler som inte skulle vara där inne. Nu blev det precis så trivsamt som vi hade tänkt oss!! Om det är bra ljusförhållanden i morgon tänkte jag ta kort och lägga ut så ni får se hur det blev. Nästa projekt blir att fixa i ordning min sy och pysselhörna!
kram, Marita

1 kommentar:

  1. visst är det kul när det händer nåt! här hemma är det snart inflyttning i nya delen, jippie!!! jobba på med hälsan du och låt gubben möblera!

    SvaraRadera