söndag 21 februari 2010

Japp, lite fynd blev det allt!

Som vanligt när jag är på shoppinghumör och har tagit mig till Pingstkyrkans loppis hittar jag fynd! Det blev lite dukar som jag inte kunde motstå, handbroderade vackra skapelser, en handväska (ska bara vänja mig vid dess kulör), lite annat smått och gott. Kika på bilderna!

Vackra ljusstakar i mässing!
Den här blir ju jättesöt att duka fram när jag använder våra vackra blå kaffekoppar!
 En liten våg....
 
...och här ser ni måttskalan!
 En söt liten blomkruka....
 ...med en alldeles underbart söt fot!
Jag har ju en förkärlek till spegelbyråar.... fick en underbar av maken i förra veckan som jag är så vansinnigt glad för. När maken hämtade hem den såg han att de bar in en till, mer som sminkbord... Den var jag självklart nyfiken på så jag gick raka vägen dit där den stod.... såååå fin!! Men det satt en lapp på den SÅLD!! Jag suckade och klappade lite på den.... Då dök min mamma upp! Hon undrade om jag tyckte att den var fin och det tyckte jag ju, "hade du velat ha den"?? Så klart jag hade!! Mamma sa "jag fick ett samtal från din make, han bad mig köpa den åt dig, så den är din"!!!!! Vad säger man då!!?? Jag blev så glad!! Vilken underbar man jag har!! På måndag ( i morgon!!) ska han hämta hem den och då ska ni få se vad fin den är!!!!!

Idag är vi bjudna hem till sonen och hans flickvän på fika. Vi är dock insnöade så vi får se om vi kan ta oss dit! Vägen som går till vårt hus finns just nu inte alls! Det är helt igensnöat!! Har nog aldrig varit med om så mycket snö...helt galet!!
Här har maken och hunden trampat upp en stig på det som ska vara väg!! 
 Våra bilar är helt insnöade!! Idag ger man sig inte iväg i alla hast inte!!


Kram, Marita

11 kommentarer:

  1. Oppppsss råkade skriva under fel inlägg... kolla det tidigare inlägget där har jag skrivit.. kramar

    SvaraRadera
  2. Men, sååå mycket snö!!!!!det är ju inte klokt!
    Nu får vi hoppas att det är över för i vinter för nu vill vi ju ha vår!!!
    Så underbar man du har vännen.
    Massor av kramar till dig.
    Åsa
    Självklart kan du beställa sockor hos Anki.

    SvaraRadera
  3. Det var fina fynd, ljusstakarna gillar jag extra mycket. Men jösses så mycket snö, tror det är mer än här. Trodde inte det gick och ha mer! Det blir ingen lek och köra idag, ni måste få plogat. Annars blir det ingen fika. Och det var gulligt av maken och köpa bordet till dig.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Men oj! Vad mycket fint du har hittat! Och du, grattis till sminkbordet.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Härliga fynd!Ni ser ut att ha en del snö ni också. Men snart är det vår!!!!

    SvaraRadera
  6. Åh herregud och himmelens alla parader, som städkärringarna på tv säger! Det där var verkligen insnöat!
    Och vilka fina fynd du gjort. Din man verkar vara underbar! :) Precis som min ;)
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Mmm, det fanns så mycket gott igår på kalaset. Cupckes, tårta och kladdkaka. Muuums!

    Tack för dina snälla ord om mina bilder. =)

    Jösses, snacka om insnöade bilar, hihi.
    Jag var ute på en promenad idag, man fick verkligen pulsa fram. Det tog sin lilla tid, men ack så vackert det var när solen sken.

    Ha en mysig söndagskväll!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Hejsan.

    Ja...du nog har vi fått snö så det räcker.
    I alla delar av landet verkar det som.

    Vilka fynd du gjort, det är väl skoj...med loppisar.
    Det är helt klart beroendeframkallande!

    Gulligt av maken att tänka på dig.
    Det är kärlek det...att veta precis vad den andre tycker om.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. Hej Marita!!

    Jag vill börja med att tacka så mycket för dina fina ord!! Vad kul att du blev nöjd över den lilla gåvan :)

    Era bilar var VÄLDIGT insnöade, herregud, vi har också jätte mycket snö, men det är inte sådana drivor på dem iaf....hoppas att ni får fram dem innan våren :)

    Ha nu en jätte bra vecka!!
    Kramar från Sandra/Interiörboden

    SvaraRadera
  10. Så fina saker.
    Ja, den där snön alltså. Vad ska man säga?
    Kramis Stina

    SvaraRadera
  11. Hej svejs! Hoppas att du haft en skön helg trots all snö, ni var verkligen insnöade ser jag....Och mer ska det tyvärr komma! Vad mycket fint du köpt! Ha en bra start på den nya veckan! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera