söndag 14 februari 2010

Loppisfynd och trevligt sällskap...

Igår var maken och jag fram till Pingstkyrkans loppis, maken brukar slippa följa med men nu får jag ju inte lyfta tungt och vem vill riskera att inte kunna inhandla alla fynd man hittar??!! Så maken, snäll som han är, följde med. Jag hittade så mycket fint!!! Kaffekoppar från Rörstrand, vitt krus från Höganäs, gjutjärnstekpanna med järnhandtag (perfekt att kunna ställa in i ugnen), rosa vackra glasassietter, två likadana trähyllor (de ska definitivt målas om!!) mm mm! Ja, ni ser själva! Jag laddar på med en hel massa bilder på allt jag fyndat... Alla mina härliga fynd gav jag totalt 425 kr för!! Billigt tycker jag!

Efter loppisen åkte vi till våra underbara vänner Päivi och Rickard i Kvicksund. De håller på att bygga ut sitt hus så det var så himla spännande att komma dit. De är helt makalöst duktiga.... jobbar på som bara attans! Dels jobbar det på sina ordinarie arbeten inom vården båda två med allt vad det innebär i klantiga arbetstider och tunga arbetspass - sedan bygger de sitt hus!! Inte nog med det, de kämpar på med att bli gravida också...Nu har de installerat en fullkomligt underbar pelletskamin i nya hallen, tapetserat två sovrum och hall, lagt golv i alla rum, spacklat - slipat - och målat alla innertak....Det blir såååå fint!!! De är så duktiga!!

Här kommer bilder från mina fynd!

Den här lilla skylten kunde jag inte låta bli då jag tycker att den är lite rolig...fniss! Den ska få hänga inne på lilla toaletten så att alla har klart för sig vilka regler som gäller i detta hus!!! Skratt!!
kramar, Marita

7 kommentarer:

  1. Wow - så många fina fynd!

    Kika in till mig - jag har en tävling på gång - rosor och shabby chic!

    Ha en underbar
    ♥ alla hjärtans dag ♥!
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Det var många fynd, tur att du hade bärhjälp med dig. Den vita krukan blir jättefin till tulpaner. Bra saker du köpte.
    Ha en fin Valentindag
    Hjärtekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    ....många tack för din hälsning!

    vad kul att du kikade in hos mig, du är så välkommen.

    Men du... vad många fina saker du köpt!
    den loppisen skulle man varit på...
    Då hade det förstås inte blivit något över till dig.

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!

    Men vilka underbara fynd!!! det blev ju massor för priset under 500 !!

    Vilka duktiga kompisar, förstår att det blir fint.
    Ha en fin alla hjärtans kväll.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd Marita! Hoppas du haft en härlig hjärtedag!
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  6. Oj vad många underbara fynd! Nu blir jag riktigt avis, på loppisarna härikring har det varit sååå utplockat! Jag har loppisabstinens...

    Det där var bra, jag ska också köra med Ur kaos föds kreativitet nästa gång pysselöarna börjar växa sig för stora!!

    SvaraRadera
  7. Tack gumman för att du berömmer oss.....men gud vad jobbigt det låter när jag läser om renoverandet och allt annat!! Jag känner mej som ett frågetecken faktist när jag tänker efter. Men gud så fina saker du hittade. Har du kommit underfund med vad den där trärena "hållaren" är för något?

    SvaraRadera