onsdag 3 februari 2010

Rapport från sjukbädden

I måndags morse kl 08.30 blev jag opererad. Gastric bypass. Så nu har jag en pytteliten magsäck och reducerat med tarmar. Operationen gick bra. Jag spydde hela första dygnet tills de kom på att det var morfinet i smärtstillande jag fick som var orsaken till det. Så det var jag tvungen att sluta med och då får man klara sig med några alvedon.... Det blev inte någon titthålsoperation utan jag är uppskuren från under brösten ner till naveln.. Jag har ont som tusan, men det går ju över så småningom. Jag har en trevlig rumskompis som gjort samma operation direkt efter mig. Vi håller på att lära oss äta sakta, en dl fil ska det ta 40 min att äta... vi får ett glas vatten som ska räcka hela dagen... Men det går! !Idag ska jag få åka hem. Fortsättning följer!!!

Tack för allt stöd och all uppmuntran ni har gett mig i era fina kommentarer!
kram, Marita

8 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att operationen gick bra för dig. Åhh, att du mådde så dåligt av morfinet.
    Härligt att du ska få komma hem idag.
    Lycka till i fortsättningen med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt att höra ifrån dig. Du har nog en ganska tuff tid framför dig nu men det är liksom åt rätt håll och du är ju en tuff brud. Det kommer att gå så bra så bra och i slutänden så är jag säker på att det kommer att vara värt allt!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så bra att allt gick bra, hoppas att du nu tillfrisknar fort. Antar att det är skönt att komma hem.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul att läsa några rader från dig, jag har tänkt på dig under dessa dagar.
    Förstår att du har det jobbigt nu med en massa värk, men det här kommer du att fixa!
    Skönt att få komma hem till sina kära, hoppas nu att allt går bra och att du slipper ha det så ont.
    Kram, kram Carina

    SvaraRadera
  5. Hej tjejen! Men vad roligt att höra ifrån dig! Himmlar så kul att operationen gick bra! :)
    Jösses vad lite du får äta, hihi. Blir man mätt? Magsäcken är ju mindre..så jag tror nog att du blir mätt på det.. Ja du hör ju hur lite jag vet om dessa operationer. Men du ska bara veta att jag är sååå IMPONERAD av dig och de andra som går igenom detta..En guld medalj ska du ha för det!!! Heja, heja, heja! Nu börjar ett nytt liv.... :)

    Förstår att du spydde av morfinet. Jag spyr också utav det. Jag får hoppas på att du står ut med värken. Hoppas det går över snabbt!

    Stor KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM till dig du tappra!
    Sköt om dig nu, så hörs vis sen! Åsa.

    SvaraRadera
  6. Hej Marita!

    Skönt att höra att du vaknat till igen:)
    nu kan det bara bli bättre om än med små steg i taget. Ta väl hand om dig,
    Kram Elina

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Heja Marita!!! Vad skönt att det gick bra till slut trots kräkningar.
    Ta hand om dig och tänk på våren!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Jag har intre haft tid att komma in och läsa om dig och operationen förrän nu men nu följer jag din blog med spänning :)
    Det låter härligt att du är så positiv trots smärtor och konstant "ätande".Det kommer att bli jättebra alltihop i slutändan! Kram Sussie

    SvaraRadera