lördag 30 januari 2010

Så blev det till att jobba idag!

Idag har jag jobbat övertid! Det är inte så himla kul att jobba en lördag när man normalt är ledig...men när behovet finns och det är helt ok med lite mer klirr i kassan är det bara att kavla upp ärmarna och ta i! Jag ska ju vara sjukskriven några veckor framöver så det är faktiskt rätt ok att jobba lite övertid...

Jag förbereder mig för fullt för operationen på måndag... jag gör det på mitt sätt... äter allt jag vill ha - struntar i om det är onyttigt eller så! Det blir choklad, ostbågar, friterad potatis, starka korvar, rödvin, bulle, mjuk pepparkaka... ska nog kunna få ner lite glass också!! Man får ju anstränga sig lite ! ;-D Jag tänker att -vad sjutton, från nästa vecka är det ju över med frosseriet! Så kör på!!

Eftersom jag är helt inställd på en veckas sjukhusvistelse har jag börjat planera vad jag ska ha med mig för sysselsättning... ja, jag har ju inte lust att sitta där och glo in i väggarna hela dagarna och kvällarna! Jag ska ta med min bärbara dator - så jag kan blogga och surfa!! Ska ta med några nya härliga inredningstidningar, virkning, en liten batteridriven radio - vill inte missa Rix morgon Zoo!! Tyvärr kan jag ju inte ta med mig en smarrig chokladask... det brukar man ju ha när man ligger på sjukhus!!

Nu ska jag sätta igång med den hälsosamma måltiden, friterad potatis och grillade starka korvar!! Det blir ett glas rött till!! Mums!
kram, Marita

12 kommentarer:

  1. God morgon.
    Det bäst med butiken är att man kan shoppa över nätet så skickas det med posten:-)
    Vad bra att du kan ta med dig laptopen till sjukhuset.
    Lycka till imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om du får tråkigt kan du väll slå en signal....man behöver ju inte bli asocial pga sjukhusinläggning!

    SvaraRadera
  3. Lycka till i morgon...

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Hej! Din profil låter precis som om den var min egen nästan :) Lycka till nu med operationen! Kanske kan vi byta bikinibilder till sommaren :))) Jag anlitade en personlig tränare i ett svagt ögonblick... Kram, Tina

    SvaraRadera
  5. Hej Marita!
    Vill önska dig lycka till, skall tänka på dig imorgon.
    Ang. din fråga på min blogg så kan du när du får tid och så, kontakta mig via mail.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Kikar in o önskar dig all lycka till! Många Måndagskramar från Therese

    SvaraRadera
  7. Vill bara säga att jag tänker på dig!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. En hälsning från mig, jag tänker på dig!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Vi fick vitlöksskålen i julklapp så jag vet inte var den köptes men vet att den finns på juliasvitadrommar.se och anskuskammare.se

    Lycka till med operationen, det går fint ska du se!

    kram Mia

    SvaraRadera
  10. Hejsan rara Marita! Här har jag varit borta ifrån bloggen några dagar..kanske veckor.. för renoveringen har tagit all min tid. Och när jag kommer tillbaka har jag missat att du skall in och operera dig!!! Hjälp!
    Jag håller tummarna att det gick bra!?
    Sjukhus är inget kul ställe.. Vad bra att du tog datorn med dig.
    Men stackre..har du ont nu?
    Krya på dig vännen och ta hand om dig nu.
    Får man fråga lite försiktigt vad det är som du har opererat?

    Tänker på dig..
    Uppfriskande och stärkande kramar / Åsa.

    SvaraRadera
  11. Halloj!

    Jag hoppas att operationen gick bra! Tänker på dig och skickar världens vackraste tulpanfång!


    Styrkekramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera