lördag 9 januari 2010

Hipp hurra!!!


Tina och Micke - födelsedagsbarnet!

Idag fyller sonen 21 år!! Vi trodde vi skulle få gå på kalas hos honom och hans flickvän, men de ville hellre att kalaset skulle vara hemma hos oss och så fick det bli! Flickvännen Tina hade bakat en stor kladdkaka och flera små laktosfria kladdkakor, tårta och bullar hade de köpt på ICA Maxi. Allt smakade mums!! Tina visade sig vara rackarns bra på att baka! Kul!! Alla utom Jennis make Micke kunde vara med, han hade jobbat natt och ska jobba natt igen så han var hemma och sov. I vår familj har vi det lite opraktiskt... sonen heter Micke och svärsonen heter Micke... suck! Det blev i alla fall en riktigt trevlig eftermiddag tillsammans med nära och kära!


Barnbarnet Tilde, maken John och min mamma Solweig


Dotter Linda, dottern Jenni, banrbarnet Melker och barnbarnet Emma

Har ni sett att min matsal är helt rosa?! På bild ser den ännu mer rosa ut än vad det gör i verkligheten... När vi skulle måla om matsalen hade vi köpt tre olika färgprover i rosa nyanser...jag var ute efter en rosa nyans som skulle vara bara en liten aning...tycker ni att jag lyckades??? Nåväl, vi provmålade med alla tre olika färproverna, den ena var nästa helt vit, den adra var väldigt mörkt rosa och så den här då... den upplevde vi att man precis kunde ana en rosa ton... Vi åkte till färghandeln och köpte ett par rejäla burkar, maken hade maskerat när jag kom hem från jobbet och började måla när jag däckade i soffan... jag vaknade till och satte mig upp - kikade in i min fina matsal med bara en anings rosa väggar!!! Det var de inte!!! Jag frågade maken om vi verkligen fått rätt kulör...jodå, det hade vi!! Jag hann inte säga så mycket mer förräns maken sa "jag vill inte höra ett ord om att du inte vill ha den här färgen nu!!!" Vad säger man då?? Jag sa absolut ingenting...en stund. Sedan sa jag lite försiktigt att man säkert kan vänja sig... Kom inte och säg att jag inte är positivt inställd...jag är inte omöjlig jag inte... Men färgen är kvar! Vi har inte målat om för när vi fick in våra vita möbler och vita gardiner känns det inte lika rosa längre... förutom när man tittar på fotografierna - då är de väldigt rosa!!!!!

Kram, Marita

8 kommentarer:

  1. Hej..och stort grattis till födeledagsbarnet:)..ja tänk hur det kan va..stort hjärta..japp...det har jag..:)blev konstigt nog större under julhelgen!!.förstår inte det...ha de gött..Pia

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilket härligt kalas, med en massa godsaker.
    Ha en fin kväll.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Ser mysigt och gott ut. Som en rosa dröm;)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt kalas med en massa gott!
    Idag har jag mest plockat och plockat med en massa grejer här hemma och lagt dem på rätt ställe. Förstår inte hur de kan sprida ut sig så?
    Vispskålen har vi haft hemma i olika färger flera omgångar och jag tror säkert leverantören fortsätter med dem nu till våren och då tar vi förstås hem dem igen ( för nu har vi inga kvar ). Men jag kan tala om sen när de kommer.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Hej vännen,skicka en hälsning från mej till Micke. Och vet du vad? jag tönkte inte på att väggarna var rosa förän du skrev det. Fast jag vet ju att dom inte ser så ut i verkligheten. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Marita!

    VAd roligt att du tyckte om vinsterna i min utlottning! 2 lotter får du ändå, lycka till med länkningen. Inte hela världen om det krånglar med det..

    Hoppas att du får en fin dag i morgon!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  7. Mums, vad gott o trevligt det ser ut....Du undrade om priser på möblerna och dom är väl inte jättebilliga men man får ju titta på hantverket som är! Och köper man en möbel därifrån så tröttnar man nog aldrig på den! Jag är mer än nöjd! Ha en fortsatt trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  8. Hej. Ett försenat Grattis till sonen, han ser glad ut. Och det var mycket gott ni hade till kaffet. Jag tycker det var en pigg rosa färg, du har vår året om.
    Ha en mysig söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera