onsdag 27 januari 2010

Allt gick bra!

Jaha, då har jag skrivit in mig på sjukhuset för operation på måndag... lite pirrigt är det allt! Nåväl, alla prover var bra. Blodtrycket var toppenbra 130/80... jättebra sa doktorn! EKG var alldeles utmärkt! Blodproverna bra! Skönt, då har man gått igenom besiktningen inför renoveringen!! Fniss! Det känns faktiskt toppenbra med mitt beslut. Träffade en trevlig tjej i väntrummet som ska göra samma operation som jag, samma dag och samma tid. Vi ska dessutom opereras av samma kirurg...så vi får väl ligga skavfötters på operationsbordet!! :-D
Det blir till att gå upp före tuppen på måndag morgon... ska vara på avdelningen kl 07.00!! Det tar lite drygt en timma att åka dit. Himmel så tidigt!! Vi ska alltså åka ca 05.30.... då måste jag gå upp 04.30!!! Åh jösses!! Jag som är så morgontrött!!!!

Tusen tack för alla uppmuntrande kommentarer ni har lämnat!! Känns toppenbra att ha ert stöd!
kram Marita

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gick så bra. Och du, även om du måste upp tidigt blir man inte sövd?
    När Fabbe var bebis så fick jag störtblödningar och de var tvungna att akutoperera. Jag som var orolig förstagångs mamma och inte hade sovit ordentligt på tre veckor tänkte bara: Ja! Slå mig i huvudet bara! Söv mig! Låt mig sova!
    Men jag fick dem att lova att jag skulle få åka hem samma dag fast bara om jag kunde ta mig upp och ringa efter skjuts själv. Och tänk att det gjorde jag och sen sov jag med Fabbe på armen i tre dygn. Andra skötte allt. Bättre än SPA faktiskt.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. hej
    hittade hit från lilla hjärtat =) har kikat runt lite och gillar de jag ser och läser,ser att du har mig på din blogglista så jag lägger till dig merd om de är ok ? lycka till inför din operation , och har du vägarna förbi skogsängen på lördag är du välkommen att kika in på vårt öppet hus där vi har försäljning av våra hantverk...skogsängsgatan 4 kl 10- 16
    kram pia

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skönt det låter med så bra blodtryck o värden....vad bra för dig! Det måste kännas skönt! Jag håller tummarna för dig! Kul att du gillade Nyblom o Kollens textiler! Ha det nu riktigt bra! Kram Therese

    SvaraRadera