lördag 16 januari 2010

Tulpaner och frukost!



Igår kom min underbara make hem med en STOR bukett tulpaner till mig!! Gulle gubben! Måste bara informera honom att jag föredrar vita tulpaner så här efter julen... men de är vackra de jag fick så jag är glad!!


I morse när vi skulle äta frukost var brödet slut....suck! Nåväl, rådig kvinna klarar sig ändå. Det var bara till att sno ihop lite scones till maken och mig, Linda är kvar i Örebro denna helg. Jag smaksatte dem med lite rosmarin och flingsalt, mumsigt faktiskt!

kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Tack för din gulliga kommentar om köket jaa vi är sååå nöjda men lite kvar innan vi är helt nöjda.Härliga kvinna vad gör man inte om brödet är slut ..jo precis som du sätter i gång och bakar ..tror ni den manliga delen hade gjort lika dant..hihi..nej tror inte det..
    klart dom gör ju såå mycket annat eller hur hihi..Ha en bra lörda kväll!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bukett, stor och maffig.
    Det låter gott med rosmarin i brödet.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för lyckönskningen. Jo här mös jag för fulla muggar, han är bra go. Å vad fina ljusstaket du har. Jag tror även att hon kanske blev orolig för din operation och det var därför hon reagerade så. Men du vill ju verkligen det så då skall du göra den. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilken vacker bukett och vilken fin gest! Blommor gör en alltid glad. Vilken smart idé att ha lite flingsalt och rosmarin på sconesen. Ser supergott ut!

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra tulpaner du fick! Jag tycker också mest om vita, men man får ju vara glad ändå...:-)!

    Sconsen lät ju jättegoda, och vilken bra idé när brödet är slut.
    TACK för hälsningen hos mej!
    Ha en riktigt skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej rara du!

    Jag blev så glad över din kommentar hos mig ang. vår utbyggnad. Jag har precis som du gått och funderat på om det blir svårt att få rummet att kännas ombonat när det är så högt i tak. Kommer kanske att kännas lite märkligt...
    Nackdelen med loft som jag ser är att det kanske enbart kommer att bli en samling för damm...

    Ja, vi får se hur det går. Ska försöka uppdatera då och då från utbyggnaden men det kommer ligga still snart då man inte kan lägga in golv förrän mitten av mars. i maj räknar vi att allt ska stå klart.

    Goaste söndagskramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  7. Nybakta scones till frukost var inte dumt. Och det var en snäll man du har, så gulligt. Och jättegulligt du skrivit till honom överst i högerkant.
    Ha en bra söndag
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera