söndag 3 januari 2010

Trevligt, som vanligt!

Fika hos våra underbara vänner i Kvicksund, som vanligt supertrevligt!!! De håller på att bygga ut sitt mysiga hus. Det kommer att bli så helt otroligt bra! Idag när vi var där vandrade vi runt i nybygget och fick känna hur rummen blir och det blir toppenbra! De är så himla duktiga! De gör allt själva, inga hantverkare här inte!!! Det ska bli såååååå kul att få se hur det blir när allt är klart.... Päivi hade bakat, mums vad gott det var! En Irish coffe slank ner...gotti gotti!! Tack för en trevlig fika stund!

Sedan var det till att åka hem och fixa med middagen. Vi hade lite oxfilé kvar i kylen efter nyåret så det blev en makalöst god biffstoganoff med smak av norrland!! Mumsigt! Dodge fick sitt nykokta grishjärta som är hans favoritmat. Alla nöjda och glada!

Måndag i morgon, ännu en ledig dag!!!! Yahooooo!!!! Känns nästan lite konstigt att vara ledig så här länge, skönt konstigt! Då ska tvättmaskinen få jobba, går snart inte att gå in i tvättstugan för all tvätt! Skafferiet städas, välbehövligt! Det ska plockas om i skåpen i köket en del.... nödvändigt om än smått trist! Sen får vi se om jag kan låta bli att plocka bort all julpynt. Vet inte vad det är, men i år vill jag plocka bort den tidigare än någonsin. Sen skulle jag ju vilja att vi tittar om släpkärran är på plats så att vi kan hämta möblerna hos Jenni och min mamma....ni hör ju, tidsoptimisten har planerat!!!

Idag har jag haft rekordmånga besökare på min blogg, just nu är jag uppe i 32 st.... det är 58 minuter kvar av dagen. Vem vet vart det slutar... 35?? Sååå himla kul! Jag har fått underbara kommentarer idag, blir superglad!!!! Tack alla underbara vänner för att ni finns!!
kramar, Marita

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni har haft det idag! Här har vi också fikat och myst idag tillsammans med goda vänner. Ja, nu har jag lite vintervila i butiken men jag öppnar gärna efter överenskommelse! Hör bara av dig, ( carinaharju@slottsboden.com ) så bestämmer vi en tid. Du undrade om tisd el onsd och det går jättebra!
    Ha det så gott och njut av ledigheten.
    Kram, Carina

    SvaraRadera