fredag 1 januari 2010

Nyårsafton

Nyårsmiddagen är klar att förtäras! Till förrätt blev det räktoast. Riktigt gott! Varmrätten bestod av oxfile i generösa skivor som stekts lätt serverat med potatisgragäng, haloumi och små vackra tomater. Dryck för maken och mig blev rött gott vin och Linda drack mjölk. Desserten bestod av vit chokladpannacotta. Allt var väldigt gott! Som alltid på nyårsafton är man oerhört mätt efter maten... kvällssnacks fick vänta ett par timmar.... Vid tolvslaget gick vi ut och tittade på alla fyrverkerier! Det är vackert, men vi köper/använder inte fyrverkeripjäser. Av flera skäl; djuren blir rädda, många skadas, det är inte försvarbart att lägga ner pengar på upplevelser som kostar massor - går fort att förbruka, när det är så många som far illa i världen - som inte har tak över huvudet, mat i magen eller ens drickbart vatten....






Massor av kramar till er alla! Nu ser jag fram emot ytterligare ett nytt bloggår!
Marita

4 kommentarer:

  1. Åh, så fint ni har det! Låter som ni har haft en mysig kväll tillsammans. Jag önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!
    Nyårskramar från Carina

    SvaraRadera
  2. Lät som en riktigt god nyårsmiddag! Köper inte heller nyårsfyrverkerier, tycker att det är lite som att elda upp sina pengar.. nej, hellre lägger jag mina slantar på tyg! ;-D
    Tack för dina värmande ord hos mig under min bloggpaus! Nu är jag förhoppningsvis tillbaka, full av inspiration! Har redan satt igång att pyssla , det är ju inte många lediga dagar kvar så man måste göra det bästa...

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin och lyxig nyårsdukning! Menyn lät inte illa den heller..
    Ha ett gott nytt år 2010! (Blir nog väldigt bra, du ska ju till Paris! :)

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för hälsningen hos mig! Och - tack detsamma :) Nu hoppas vi på ett toppenår med mycket sömn, befriande skratt och en del klirr i kassan ;)

    På återseende!

    Anna

    SvaraRadera