tisdag 19 januari 2010

Det blev en liten blomma



Efter jobbet idag stannade jag till på ICA Maxi... där finns verkligen allt (ja nästan i alla fall)! Jag fyndade lite på deras REA, det blev lite konstväxter som jag ska ta fram nästa jul...några fina juletiketter....

Så liksom sööögs jag mot blomsteravdelningen! Där hittade jag en underbar liten vit blomma och en samma sort men betydligt större och rosa... jag lär mig aldrig vad blomman heter... har just lärt mig se det fina i dem.
Nåväl, de fick samsas i en av mina soppterriner, blev riktigt fint! Vart står de? I matsalen så klart! Jag ber om ursäkt för den riktigt dåliga kvaliten på bilderna...måste träna mer med kameran. Den liksom försår inte vad jag vill....ja ja det är bara att träna!

kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Blomman heter Våreld och på hösten heter den höstglöd. Men jag kommer inte ihåg det latinska :) Snart kommer det färdiga resultatet...
    Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det ser ut som en Calandiva, kompis med vår och höstglöd kan man säga. =)

    Jag är ett stort fan av Ica Maxi, det finns som sagt allt och oftast till bra priser. Passar mig perfekt! Var där igår för övrigt, hihi. =)

    De bästa bilderna får man i dagsljus. Jag fotar aldrig när det är mörkt utomhus.

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Hejsan Marita!
    Haha, då är jag inte ensam om att inte hålla reda på vad alla blommor heter.
    Jag har ingen aning om vad den heter!
    Men jag läser här ovanför att den heter våreld. Passar ju bra! Mycket fin är den. :)
    Även din soppterrin! :))
    Det där med bilder och kamera, jag fick en ny kamera av min kära make..jag fårstår inte så mycket av den. Men nu så har jag anmält mig till en kurs! Den är tyvärr inte förren i Maj månad, så ännu får jag flura och försöka förstå mig på den nya kameran..hm?

    Nu är det middag!
    Sköt om dig vännen och tusen tack för dina rara ord inne hos mig :)
    Kraaaam / Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig krona och soppskål. Ne i bland blir jag galen på min kamera med, den är tvärrt emot den jag har på jobbet. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Marita, ja nu får man skynda på våren lite med att köpa fina vårblommor, precis som du gjort. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Ser att du redan har fått svar på vad blomman heter. Så fint att ha blommorna i en terrin.
    Vilken underbar taklampa du har.
    Tycker att du har tagit fina bilder. Hihi, min kamera lyder inte mig det minsta:-)
    Ha, en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej hopp.

    Ja visst är de? Grön kan jag gå med på men orange? Nej där gick gränsen...=O)

    Hur har du det denna tråkonsdag? Vi är hemma med en stackars Hugo som har haft en hemsk astma med efterföljande kräkor... stackars liten.

    Jag köpte ett nytt objektiv till kameran här nu i januari så jag tränar också, det är svårt när vanan sitter...

    Ha en bra dag..

    SvaraRadera