måndag 11 januari 2010

Det kom ett brev....


Idag kom det ett brev....ett brev som jag längtat efter...men när den kom fick jag fjärilar i magen... Vilket brev?? Jo, nu ska ni få höra... Jag har ju sedan oktober 2009 ivrigt och en smula otåligt gått och väntat på kallelsen... kallelsen från Nyköpings lasarett... operationen... idag kom den!!! Jag ska operera mig den 1 februari!!! Herregud!!! Det är ju snart! Nästan som i morgon...ja nästan i alla fall!!! Det bara snurrar i magen och huvudet...pirrigt!! Jag ska få göra en Gastric bypass. För er som inte vet vad i tusan det är för något ska jag berätta. Det är en operation där jag helt frivilligt ska ta bort större delen av min magsäck och ta bort en bit tarm (vet inte hur lång bit..). Det ska jag göra för att bli av med min övervikt som jag är rädd kommer att korta ner mitt liv... jag vill leva länge, om jag får. Jag har ju mina fina barn och mina underbara barnbarn och min fantastiska make att leva för....inte kan jag korta av mitt liv!

Det är ju lite typiskt för jag fick ju en resa till Paris av maken i julklapp...vi hade tänkt åka i mars - innan operationen!! Fniss!! Nu får det allt bli i april i stället!!!
kram, Marita

19 kommentarer:

  1. Men ja oj! Det är ju jättesnart! Men det tror jag är bra. Inte så mycket mer tid att tänka på. Lika bra att få det överstökat så att du kan börja med ditt nya liv. Paris får vänta på size 0 eller hur var det nu;)
    Nej, jag bara skojar såklart men tänk ändå. När jag väntade Gry så gick jag upp 37 kilo ungefär. De första kilona rasade men sen fick jag snällt vänta på att hormonerna skulle rätta till sig för att bli av med de sista 18. Och när hormonerna rättade till sig så rasade de kilona på tre månader! Fattar du hur lätt och stark man känner sig? Det är nästan så man tycker att man svävar när man går. Det är tungt för kroppen och det märker man egentligen allra bäst när man har gått ner. Jag tror att det kommer att bli kanon för dig även om det såklart blir en stor omställning.
    Må så gott nu!
    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Så skönt att slippa vänta för länge när man har bestämt sig och vill.
    Lätt som en fjäder flyger du fram i Paris, ;) och ser allt det fina.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Åh så spännande. Jag tror det är nyttigt med lite kortare varsel, det blir mindre tid till att hinna tänka och skrämma upp dig själv då. Tänk, det är bara 21 dagar dit!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marita!
    Vad skönt att du fått en operationstid så att du vet när det blir av. Paris finns kvar och det låter ju jättehärligt att möta våren där.
    Ang mina flaskor så har jag satt ut pris på dem nu och de är tyvärr ganska dyra.
    Ha det så bra!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt att få göra den!
    vet inte om mitt mail gick fram till dig angående madonnorna du ville köpa, maila mig på lena.segel@telia.com
    Ha en fin dag!
    /LenaS

    SvaraRadera
  6. Ett stort steg att ta men jag tycker du gör rätt. Man ska förändra det som går att förändra till något positivt. Sköt om dig. Din resa kommer bli underbar längre fram:-)

    SvaraRadera
  7. Paris finns ju alltid kvar, du får se fram emot den efter din operation! Förmodligen bra att kallelsen kom rättt nära inpå så man inte behöver gå och fundera så länge innan.

    SvaraRadera
  8. Oj! Ja det är ju ganska snart faktiskt! Jag önskar dig lycka till redan nu! Och sen väntar Paris... Det är en underbar stad...var där för tre år sedan, och jag längtar tillbaka ständigt.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Tack för titten o din kommentar hos mig!
    Lycka till med operationen!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Hoppas allt går bra med din operation....Och vad härligt att få åka till Paris! Vilken upplevelse...Ha de så bra! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Oj vad spännande..håller tummar och tår:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Grattis till dig till de båda, det kommer att bli bra skall du se. Hade en vänninna som gjorde den i höstas och nu -35. Kram

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vad kul att du får göra operationen så snabbt men jag förstår att det är pirrigt. Men tänk så kul ni kommer att ha i Paris. Jag älskar den underbara staden. Speciellt om man tar tåget en timme och åker till Claude Monets trädgård. Lovely!

    Tack för tipsen om pallen!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  14. Spännande och det är ju snart!:) Har en kompis och sett flera i min stad som gjort samma operation och Oj så de har gått ner i vikt!..det rasade av dom! Härligt med resa sen då! Kram

    SvaraRadera
  15. Härligt att du nu fått tiden. Själv tycker jag det verkar läskigt hihi. Men många säger ju att det blir toppen efter :)
    Ha det fint, kram

    SvaraRadera
  16. Ojoj så spännande!
    Har en bekant som gått igenom operationen och han är jättenöjd och har mått bra.
    Lyxigt att få en resa av mannen!!
    Det önskar jag mig också, nångång... ;)

    Önskar dig lycka till då det bär iväg!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  17. Tack sötaste du för din gulliga kommentar!!! Blev sååå glad!! Visst är huset underbart!!? Ska se om jag inte kan köpa in några snart till butiken...ti-hi....

    All lycka inför din stundande operation!! Kommer att gå kanon!! Lovar att tänka på dig!! =)

    Många kramar Malin

    SvaraRadera
  18. Hej! Vilken tur att jag hittade din blogg!
    Jag sitter också och väntar på en gastric bypass och verkar ha en del av samma intressen som du. Heminredning först och främst...
    Vad kul att du fick operationen nu. Det ska bli spännande att höra hur livet blir efter operationen och kanske få en del tips och råd...
    Hälsn. Sussie

    SvaraRadera
  19. Åhh, det är ju alldeles snart som du ska opereras. Önskar dig ett stort lycka till med detta. Du får berätta sedan hur allt har gått.
    Kram

    SvaraRadera