måndag 4 januari 2010

Kvällsmums hos familjen Engblom




I kväll blev jag så vansinnigt sugen på något riktigt gott! För det har man ju inte ätit någonting av under hela helgerna!!! Nåja, hur som helst jag blev sugen... och inte var Linda sen att haka på! Det blev en underbart smarrig chokladmousse, den är så bra för den går så fort att göra och är så vansinnigt god att äta! Jag tänkte dela med mig receptet till alla er underbara bloggisar!

TURBOMOUSSE 4 port.
1 ägg
2 1/2 dl grädde
1/2 dl kakao
1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker

Häll ner allt i en bunke, vispa med elvisp till en fast och luftig konsestens. Skeda upp i skålar, ställ kallt. Sedan är det bara att mumsa på, har man bråttom går det utmärkt att äta den utan att först ställa kallt.

kramar, Marita

7 kommentarer:

  1. Ahh! Sockergris som jag är tackar jag aldrig nej till söta recept!
    Och går det dessutom snabbt så är det perfekt=))

    Fint porslin var det också!

    Tack för dina goa rader hos mig!

    Ha en skön dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Men åh! Vilka söta koppar! och chokladmousse... underbart!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Åh, Så gott det lät! Det måste jag nog pröva! Jag börjar nog mitt "nya liv" nästa vecka istället! Fniss....Önskar dig en Trevlig o Skön Trettondagsafton! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Hi hi hi....knäckebrödet blev mycket gott!!
    Ska däremot testa att baka det flera gånger, för mitt bröd blev inte lika hårt som knäckebröd...och det vore kul att få till.

    Smarrig chokladmosse!!!!

    Ha det gott! Kram Jen

    SvaraRadera
  5. Åh chokladmousse är ju så himla gott! Men det spelar ingen roll efter vilket recept jag än gör det, jag får så ont i magen efter att ha ätit det.. ibland faller man ju för det ändå dock! ;-D

    SvaraRadera
  6. Å chokladmousse var länge sedan, men det såg ju fasligt gott ut..... Tack för dina goa rader inne hos mig, ett lycka till behövs verkligen känns det som för just nu vet jag varken ut eller in, men det brukar ju alltid klicka till slut.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Mmm mumms, detta recept måste jag prova. Bättre än att köpa färdig :)
    Tack för krya på dig hälsningen :)
    Fortsatt trevlig afton.
    Kram

    SvaraRadera