torsdag 7 januari 2010

Arbeta, arbeta, arbeta!!

Jaha, så var det slut på den fullkomligt underbara långa ledigheten!!! Det var länge sedan jag verkligen kunde njuta så mycket av att vara ledig!! Härligt!
Så idag var det dags att åter fara till jobbet...maken och dottern låg kvar i varma sköna sängarna, hunden kurade upp sig i soffan...och jag, jag min arma krake fick ta mig ut i kylan, sopa bort all snö från bilen och åka till jobbet!!! Inte var det tal om någon inskolning på jobbet inte...näe då! Skarpt läge direkt!!! Arbeta hela dagen... från 08,00-17,32!!! Ska det verkligen behöva vara på det sättet??! Är det verkligen hälsosamt att chocka kroppen på det sättet???! Nog är det mer lämpligt med inskolning med en timma per dag? Så bygger man sakta upp det hela till en hel arbetsdag... man ska ju vara rädd om sig!! Nåväl, det gick ingen nöd på mig alls, även om mitt postfack var fyllt till bristningsgränsen! Det var faktistk riktigt roligt att träffa mina underbart trevliga kollegor igen! Så är ju veckan inte så lång heller, två dagar...ska man nog klara av utan några allvarliga bestående men!
kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Hihi visst borde man ha en inskolningsperiod ;o) Känner att kylan nu borde släppa sitt grepp vi har återigen -20 här....*suck*....
    Du skrev att du ville köpa ett madonnaset så du kan väl maila mig på lena.segel@telia.com
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Marita från en som är ledig. Men jag jobbade måndag och tisdag. Men nu är det fredag, sen går väl helgen fort, dom brukar göra det. Idag ska jag ut med bilen, får se hur det går i kylan.
    Ha en bra dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Om nu inte mitt förslag om att man bara jobbar två dagar i veckan så kan jag gå på din idé om lite långsam inskolning! Då skulle jag nog vara uppe i heltid lagomt till sommarsemestern... ;-D

    SvaraRadera
  4. Hej, ja det är väl lika bra att starta upp med buller och bång men visst skulle man vilja ha en sån mjukstart du föreslog hihi. Boken vi håller på med kommer att släppas till hösten, kanske oktober. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, glass är såååå gott.
    Idag fikar jag dock en bulle tror jag. Hihi. =)
    kram Madeleine

    SvaraRadera