lördag 9 januari 2010

Då var denna arbetsvecka slut!

Så har årets första arbetsvecka tagit slut! Ja, det har ju inte varit alltför betungande med två arbetsdagar för att sedan få fira helg igen!! Men det har faktiskt varit skönt att komma in i vardagslunket igen även om det innebär att gå upp i ottan och ut i kylan... De här dagarna har jag haft min make hemma, ledig. Det är inte helt fel med en hemmamake (hemmafru)!! När jag kommer hem har han fixat lite hemma, maten fixad och klar, tvätthögen har krympt litegrann... passar mig riktigt bra! Synd att man inte har råd att ha honom hemma alltid!! Ibland tänker jag att jag skulle vilja köpa hushållsnära tjänster. Tänk så skönt att komma hem på fredageftermiddagen och huset är skinande rent och fint, tvätten tvättad - vikt - struken och klar!! Bara att fixa lite mat och sedan kunna koppla av med familjen och bara umgås. Att inte behöva ägna en stor del av helgen till att städa och dona hemma, att bara kunna få umgås, göra roliga saker tillsammans... vi har ju bara ett liv - här och nu. Ska vi "slösa bort" den tiden med alla måsten i stället för att fylla dem med glädje? När man är gammal och sitter och summerar sitt liv tror jag inte att man skulle ångra att man valt att lägga sin tid på nära och kära...tror inte att man skulle ångra att man köpte tjänsterna...att man skapade arbetstillfällen på en svår arbetsmarknad..... mmm, tål att tänka på!
kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord! Det kanske inte vore så dumt egentligen. Våra grannar har lite städhjälp och det sätter tydligen sprutt även på tonåringarna som röjer sina rum innan städningen. Hos oss förfaller hemmet så det är ju kanske också ett sätt...

    Tack för dina rara kommentarer hos mig! De gör mig så glad!

    Ha den bästa av helger!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Visst är det gott att vara ledig men ändå skönt när det blir vardag igen.....

    Ha en bra lördagskväll!
    MiaMaria

    SvaraRadera