söndag 24 januari 2010

Mina fynd och middag hos min mamma...

Mina få men rätt fina fynd på Pingstkyrkan igår. Det blev en trähylla som ska målas vit och sättas upp vid min pysselhörna som ska fixas tilll, helst nästa vecka...om jag får som jag vill! :-)

Den är inte så himla snygg nu...men när den är vit blir den nog toppenfin!
Sedan blev det ett par brödfat där den ena idag är gul och den andra är röd. De ska självklart målas vita!

Kan ni tänka er dess fina brödfat i vitt...?
Det blev en sockerkaksform, inte för att jag egentligen behöver en men kan man verkligen ha för många??

Min "nya" fina sockerkaksform!

Min fina sockerkaksform igen...
En fin bibel som ligger i ett fodral. Bibelns blad är guldiga på kanterna - tycker jag är så himla fint!

Min fina bibel lutad mot min fina närklocka...

Bilden är inte så bra, men ser ni vad vackert guldiga arken är...
Det blev en snabbis på Underbara Hem... där jag hann hitta en hel del "godsaker"!! Hade kunnat fylla en hel kundvagn om plånboken inte hade kvidit så högt i väskan, fniss!! Så det fick bli några saker...

En fullkomligt underbar blomkruka i plåt!

Har ni sett en sån underbart vacker glasskål med silvriga detaljer!!

Sååå fina ljusglas i fattigmanssilver, i kväll ska de tändas!
Sedan har vi lite middagsbilder hos mamma...inte så många dock då hon inte tycker om att man fotar hemma hos henne...man får absolut inte fota henne, men jag lyckades på med henne på ett hörn!

Här syns min mamma lite i kanten...hon är inte medveten om att hon kom med på bilden, då skulle hon skälla på mig!

Här smörjer vi kråset!
Kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Glasvasen med silverfärgad dekår var jättefin. Så kul att du hittade lite fynd och det blir jättefint när de blir vita.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Halloj Marita!

    Vilka underbara loppisfynd. Kan se dem framför mig vitmålade och klara. Kommer att bli dunderfina. Tack för alla dina tänkvärda ord kring utbyggnaden. Det betyder mycket för mig.

    Goa söndagskramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  3. Jo då jag är från Eskilstuna, bor i Röksta!
    Vi går säkert omkring samtidigt på loppisarna här i stan du och jag...
    Vilka fina fynd. Kommer bli superfint när du målat. Visst finns det mycket fint på Underbara hem, det gäller att hålla i plånboken:)
    Jag hann inte till Pingstkyrkan igår...

    Ha en bra vecka
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka bedårande saker. Hyllan är hur fin som helst och med vit målarfärg kommer den bli sååå snygg. Vad kul att du fyndat. Pingstkyrkan är pålitliga, de har alltid så bra priser.

    Ha en fin dag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera