onsdag 6 januari 2010

Slottsboden i Strömsholm

Underbara Carina som har Slottsboden i Strömsholm öppnade sin underbara butik för mig och min vän Päivi idag!! Visst är hon helt underbart fantastisk! Vi shoppade en del både Päivi och jag, vi ville ha betydligt mer än vad vi bar hem från butiken...det är inte utan att man ser fram emot löningen... ojojoj vad vi skulle ha handlat mycket om inte plånboken kved av sviterna från jul och nyår!!! Nåväl, vi ser båda fram emot ett nytt besök! Carina har så makalöst mycket fint i din butik!! Har ni inte varit där kan jag bara råda er att ta er dit!! Hon öppnar som vanligt till påsken igen, men tar man kontakt med henne är hon inte ovillig att öppna för oss kunder (som hon gjorde för mig och Päivi idag). Carina har bloggen http://vardagslycka.blogspot.com/


Slottsboden i sommarskrud (bilden lånad från deras hemsida).
Efter besöket hos Carina blev vi bjudna på kaffe hos Päivi och Rickard. Hon bryggde ett gott julkaffe som även det kom från Slottsboden. Sååå otroligt gott!! Kaffe med smak av kanel, kardemumma och vanilj...supergott!!!! Päivi bjöd på hemmabakad äppelkaka med vispad grädde till, mums!


Päivi, Kompis och Tarzan

Rickard, Päivi, Tarzan och Kompis

Tarzan
Väl hemma var det dags att få ihop lite smarrig mat. Idag blev det chickefaijtas, länge sedan sist så det var makalöst gott idag! Eftersom vi redan hade ätit en massa gotten tidigare på dagen kunde vi lika gärna fortsätta på den mindre hälsosamma banan - det blev hembakt kladdkaka och vispad grädde till kvällsfikat!!! Tur att vardagen är nalkande!! Så här kan man ju bara inte hålla på! Dessutom utan att röra särskilt mycket på sig, jag menar kylan lockar ju inte till några längre promenader precis!!

Kladdkaka med bitar av vit choklad i

Kladdkaka med vit choklad i samt vispad grädde i en av mina favoritskålar!
Kramar, Marita

8 kommentarer:

  1. Åh, det låter som en toppendag! Alltid trevligt med små "turer" till olika ställen som säljer inredning. Och härlig avslutning med God kladdkaka o grädde...Helt i min smak! Önskar dig en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Men vad mysigt! och så mycket gott dessutom! Kanondag med andra ord.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Men oj, jag sitter här alldeles röd i ansiktet, jag rodnar upp över öronen!
    Tack gulliga du för värmande ord i vinterkylan!!!
    Och tack för att ni ville komma på ett besök hos mig! Ha det så gott vännen.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Hej Marita!
    Jag har tänkt åka till Carina många ggr men jag vet inte var tiden tar vägen. Det kanske är skidåkningen som tar all min tid, hihi.
    Nåja, så hurtig är jag inte men jag passar på när jag har tid.
    Nu är det dags för lite inventeringsräkning igen.
    Ha det så gott i kylan, idag är det i alla fall helt ok!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig butik ni verkar ha varit i och så har ni smörjt kråset med massor utav gott..:) tack för din rara hälsning, en härlig blogg du har, tittar så gärna in igen, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  6. Nämen åhhh så avundsjuk jag blev nu! :)
    Jag skulle jättegärna vilja åka till Carina och shoppa! Det är då attans att vi bor så långt ifrån varandra. Men om jag har vägarna förbi (semester) så kommer jag att dyka in dit och ta med något vackert hem! Kan tänka mig att du längtar till löning, hihi.
    Tack du rara Marita för din kommentar! Det värmer fint! Nu är vi fri från magsjukan. Men, nu har förkylningen tagit om på mig. Eller så har jag fått en ny förklylning. Så jag ligger i hosta och snuva...måtte jag bli bra snart! Jag har massor att göra, som bara står och väntar. Men så är det väl alltid! :)

    Önskar dig fina dagar och att inte kylan har ställt till det för mycket för er. Vi fick ett kallt hus, då pannan lade av. Brrrrr!

    Raggsocks kramar till dig/ Åsa.
    psssssst..vad sugen jag blev på allt gott du visade i bloggen. ;)

    SvaraRadera
  7. Nej då, hyllan kommer upp alldeles snart, hihi.. Jag ska bara be min käresta att skruva upp den. Jag klarar det säkert själv när jag tänker efter. Men jösses så bekväm jag känner mig helt plötsligt, haha.

    Vad kul att ni handlat i en mysig inredningsbutik. =)

    Mm, gott fika också.=)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Där har jag tyvärr aldrig varit, måste göra det någon dag. Kram

    SvaraRadera