tisdag 5 januari 2010

Bakade lite idag...

Idag skulle jag göra massor med nytta här hemma, men lusten ville inte riktigt infinna sig till det... Så jag passade på att rensa ur kylen från helgernas rester... Så blev det lite bakning också. Bakade 3 st filmjölkslimpor. Nu hade jag inte rätt sorts mjöl hemma (det som står i receptet) så jag fick improvisera lite med olika grova mjölsorter, solroskärnor, russin... vi har inte smakat ännu...men det ser riktigt gott ut tycker jag. Brödet är så där härligt skrovligt på ytan och saftigt och mjukt inuti! Det blir nog allt en liten natta macka till kvällen!





kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Åhh nybakt bröd...
    *känner nästan doften*
    Finns det något godare?

    Och det ser spännande ut, ditt påhitt. Det värsta när jag improviserar, är att om det blir lyckat så har jag oftast ingen aning om vad jag stoppat i det. Så jag kan inte göra om det... *skrattar*

    SvaraRadera
  2. Mmmmm jag kommer...

    Förrestenn tack för ett gott skratt jag skrattade åt din skidförklaring så jag dog.

    Du är sååå rolig, skriv en bok...

    Ha det toppen i kylan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmm, nybakat bröd, det ser jätte gott ut. SJälv hade jag tänkt baka bullar, men jag tror nog att jag tar tag i strykhögen istället. Bullbaket får vänta till på fredag tror jag. =)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Ser smarrigt ut. Spännande med improvisation!
    Skulle oxå hinna med en del nu när man var ledig....men fick ont i ryggen så det blev vila med en god bok inte helt fel heller:)
    Julen får vara kvar hos oss ett tag till....
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  5. Å vad duktig du har varit, bakat. Jo visst vill man få i ordning så det är fint när man kommer hem men inte här för någon rör till medans jag är borta , suck mycket frustrerande. KRam

    SvaraRadera