torsdag 14 januari 2010

Tusen tusen tack!!


Tusen tack alla underbara vänner ute i bloggvärlden som ger mig så mycket stöd och positiva tillrop!! Det är precis vad jag behöver nu när jag med skräckblandad förtjusning ser fram emot operationsdagen!!

När jag ringde min mamma och berättade om operationen fick jag ett helt annat bemötande...
hon var bara negativ och kan plötsligt inte alls förstå varför jag ska gå igenom operationen. Då har vi ändå pratat såååå mycket om den... tidigare var hon helt inne på min linje...men hon kanske hade en dålig dag, vad vet jag?

Mina underbara jobbarkompisar är lika härliga som ni är mina vänner! Där får jag också fullt stöd och support! Det känns så himla skönt!



kramar, Marita

16 kommentarer:

  1. Är det inte typiskt, ibland är det svårt att få det stöd man behöver och särskilt där man trodde man skulle få det.
    Fina blombilder.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag läste nyss om din operation och tycker det låter spännande. Jag tror det är rätt skönt att inte behöva gå och fundera så länge, februari är ju snart! Och Paris finns kvar, nu har du något kul att se fram mot.
    Önskar dig all lycka och tänker på dig.
    Varma kramar från Carina

    SvaraRadera
  3. Ibland ska man inte lyssna så mycket på sina oroliga mammor. Det är förstås henne omtanke om dig som gör att hon är lite negativ men gå på din egen magkänsla om vad som är bast för dig.
    Vilka vackra blommor och du har också samlat på dig några ljusstakar genom åren.
    Ha en mysig helg!
    Kram från den lite ekivoka hurtbullen!

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte att jag skulle skicka lite tulpaner till dej via bloggvärlden......Om du blundar tillräckligt hårt så tror jag dom står på matsalsbordet.

    SvaraRadera
  5. Tack för din omtanke! Det luktar vår på din sida med de vackra blommorna. Man börjar längta lite till våren nu. Men än är det en vacker vinter...
    Du må tro att här finns det gott om ljusstakar.
    Det är alltid lätt att det slinker med någon ljuslykta när man är ute på stan:)
    Lycka till med din operation! Och ha en trevlig helg!
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  6. Jag rullade ner och läste, och jag tycker du gör helt rätt. Du har tagit ett bra beslut, din mamma är nog bara orolig. Töligt när det stöd man så väl behöver sviktar, men din familj och alla vi stöttar dig.
    Såg att du och Maria bor i samma stad, så mysigt och kunna besöka henne live. Butiken ser så fin ut och Maria är en sån rar tjej.
    Ha nu en riktigt bra helg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Vi finns här för dig...

    Kram min Vän/Mimmi

    SvaraRadera
  8. Jag tror också att nu när du har fått en tid så blir det plötsligt verkligt för din mamma och så blir hon lite orolig. Det är nog bara det som kallas kärlek från den ömmande modern. Det kommer att bli så bra, så bra!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  9. Din mamma är nog bara orolig o rädd om dig...Men ibland upplevs dom som "negativa"....Jag håller tummarna för dig! Det kommer att bli så bra! Önskar dig en Trevlig helg o Tack för vackra bilder att vila ögonen på! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Jaså, men nu ska du tänka på vad som blir bäst för Dig och inte din mamma.

    Ja visst är kattgräs snyggt. Till påsken kommer det helt till sin rätt.
    Ha en alla tiders fredag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  11. Hon är nog bara lite orolig för operationen tror jag... Du är ju hennes dotter! Och det kan ta sig lite olika uttryck... jag tror nog hon stödjer dig innerst inne!
    Och jag ska tänka på dig och hålla tummarna!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. Härliga sommarbilder!
    Visst kommer det att gå bra med operationen.
    Moderkärleken är stark, hon finns där vid din sida.
    Vi bloggare finns här ute i landet och håller tummarna.
    Kram/Ann.

    SvaraRadera
  13. Kikar in o tackar för titten....Ha en bra lördag! Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Hej, första gången här o kikar,ska genast titta vidare inom din fina blogg!

    Ha en fin lördag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  15. Tack för kommentar hos mig och lycka till med din operation!

    SvaraRadera
  16. Jag förstår att du måste vara väldigt pirrig just nu! Tänk vilken viktresa som väntar! Jag följer med spänning ... :)
    Vad fint hem du har förresten. Och idén med blommor i soppterrinen var toppen!

    SvaraRadera