lördag 6 februari 2010

Hur är det här då?

Joo, tackar som frågar... jämna plågor kan man väl säga. Har just avslutat frukost nummer 2.... den första intogs kl 07.00 och var 2 dl lättyoghurt laktosfri, den andra intogs kl 09.00 och bestod av Modifast med vaniljsmak. Nej, jag hade inte hunnit bli hungrig från den första frukosten!! Sover inte så bra på nätterna....det gör ont i ryggen att ligga i samma ställning flera timmar. Men i det stora hela mår jag rätt bra. Ont får man ju räkna med att det gör i ett par veckor. Igår när jag titta på TV visade de reklam för polarkaka med ost och färsk gurka på!!! Åhhh vad det såg gott ut!! Första suget efter något smarrigt!

Innan operationen hämtade maken och jag hem bäddsoffan från mamma så nu står det i herr rummet! Röda skåpet fick också komma hem... den är dock inte installerad och klar ännu, det får bli när jag är lite mer återställd. Ska göra ordning en sy och pysselplats till mig själv!! Ser jag verkligen fram emot!

Igår kom Linda hem från Örebro! Härligt!! Jag blir så glad bara jag ser henne, hon är så underbar!!!

Vårt yngsta barnbarn Melker fick sin första tand här om dagen! Så nu får man allt passa sig när han vill gnaga på ens fingrar!

kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Jag skickar ett fång tulpaner till dig genom blogg-rymden, så skönt att allt gått så bra. Jag tycker du är jättetapper som klarar dig på Alvedon, det är en stor operation du gjort. Idag får du titta på Melodifestivalen, jag får nog kolla om det går i repris.
    Var rädd om dig
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Massor av krya på dig kramar från mig.
    Så trevligt det var att titta in till dig, nu skall jag kika lite till.
    Och du, vilken underbar dikt du hade på sidan till mannen i ditt liv.
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Tack snälla för gratulationshälsningen.
    Blev så glad när "nya" bekantskaper dyker upp.

    Skönt att du mår rättså ok. det måste vart en stor operation, tufft.

    Krya på dig, vi hörs igen,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Halloj Marita!

    Jag gör som Anna-Maria jag med eller som min son Simon sade häromdagen: Jag ska ge dig varenda blomma i hela blomsteraffären!

    Skönt att höra att din operation gått bra och att du verkar vara vid så gott mod.

    I afton blir det mys, middag och melodifestival med familjen. Härligt!

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  5. Hej du!
    Vad duktig du är!! Och din man med, som hjälper dig med allehanda.

    Fortsätt kämpa på, tänk på resultatet!

    Stor kram,
    Ann-Christine

    SvaraRadera