tisdag 16 februari 2010

Semledag... inte för mig!

Idag är det semledag....vi brukar köpa hem en varsin riktigt smarrig semla på semledagen...men inte i år. Jag hör till dem som verkligen tycker att det är gott med semla, suck! Den ska man äta som den är, inte förstöra den med att lägga den i varm mjölk! Hur kan man komma på en sån tokig idé? Från börjar var det säkert för att bullarna var lite torra och därför blev lättare att äta, men idag äter vi ju knappast gamla semlor, eller hur? Så varför vill en del människor envisas med att förstöra hela bullen??? Nåja, för min del blev det ingen semla idag. Magen hade nog sagt upp sig direkt! Nä, här festar jag på en bit hårt bröd med mjukost på! Riktigt gott!! För att inte tala om vad härligt det är att få tugga! Maken fick sig en semla på jobbet så han har inte blivit lidande av min absolutism mot onyttigheter. Idag for maken fram till Pingstkyrkan och köpte något jag ville köpa redan i lördags, men han sa klart och tydligt nej! Gulleraringen kom på andra tankar och for dit idag och köpte den....så fin!! Den får ni se i morgon för han fick inte med sig den hem idag...

I morgon eftermiddag ska jag till Nyköpings lasarett och ta bort alla klammorna från operationen, ska bli riktigt skönt att bli av med dem! Sen hoppas jag att de kan lugna min oro över svullnaden som finns vid sidan av snittet... bara tanken på att de ska behöva öppna upp igen får mig att rysa!!

Jag åkte in till jobbet idag för att hälsa på lite och lämna läkarintyg till chefen. Vad kul det var att träffa dem igen! Tänk att ha så härliga kollegor att man saknar och längtar efter dem när man är borta ett par veckor! Lyckliga jag!! De blev lika glada de av mitt besök. De tyckte att det syns på mig att det har försvunnit 8 kg, kul! Jag suuuuger i mig all bekräftelse jag kan få!
kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Klart att du ska vara stolt och suga i dig! Du är superduktig!
    Spännande att se vad maken har köpt åt dig. Undra om det kan vara den stora vita skönheten som jag slängde blickar på idag? Men jag såg att den redan var såld.( vild gissning bara! ) Jag var där en sväng på fm men hittade inget speciellt som fick följa med hem idag.
    Ha det så gott nu och ta hand om dig.
    Kram, kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej! Ååå vad kan det vara så som din man åkte och hämtade hos Pingstkyrkan. Nu blev jag allt nyfiken. =)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. hej
    tack snälla för din goa kommentar...jag blev väldigt nöjd själv denna gång =) härligt med loppis , ska kika in snart för att se vad du handlat ...
    kram pia

    SvaraRadera
  4. Heeej min kära vän! :)
    Men herregud 8kg!!!!!! Otoligt. Men så kul. Grattis Marita! :) Sträck på dig lite extra. Bra jobbat!
    Jag hoppas svullnaden inte är någon inflammation. Bara någon vätska som kommer att lägga sig med tiden. Jag har hört många som får just så efter ett ingrepp. Och det har inte varit något "farligt". Det har gott bort av sig själv.

    Men vad har din man hittat på???
    Nu är jag nyfiken! ;)

    Tack för tippset inne hos mig ang avlastningsbord. IKEA hade ett som jag gillade. Vi får se om det kanske får flytta hem till mig? :)

    Nu ska jag vidare!
    Peppande kramar till dig vännen/ Åsa.
    pssst...jag gillar inte heller semlor i mjölk.

    SvaraRadera